  • Data: 2011-06-24 16:22:55
    Temat: Re: dojazd do dzialki
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Ale mniej więcej tak to wygląda -

    Aha, czyli zanim zechcę korzystać ze swojej własności (ogrodzić,
    zabudować) to najpierw muszę pozwać wszystkich Ziemian o stwierdzenie
    nieistnienia użytkowania w stosunku do każdego z nich.
    No bo gdyby chodziło o użytkowanie za zgodą właściciela to on wie komu
    zezwolił i kogo wysiudać. Ale skoro każdy przybłęda może nabyć jakichś
    praw nawet bez wiedzy właściciela to to jest absurd. Przystępując do
    inwestycji nawet nie mam pojęcia że mogę naruszać czyjeś prawa i nie
    wiem kogo ewentualnie pozywać. Dopóki nie pojawi się w najmniej
    odpowiednim momencie i wszystko zablokuje.

    > z tym, że jak nie udowodni że
    > wypasa, to będzie miał problem. Poważny.

    Udowodnić nietrudno, zwłaszcza że faktycznie może to robić. Pytanie
    dlaczego zamiast kary za wyżeranie cudzej trawy spotyka go nagroda w
    postaci chronionego posiadania.

    > Nie, pewna jest sprawa WŁASNOŚCI - zarówno nieruchomości jak i
    > praw.
    > Sprawa ich POSIADANIA wcale pewna nie jest.
    > Mogą być wynajęte, zastawione...

    Ale o tym właściciel wie.

    > i posiadane "bez tytułu prawnego" również.

    No i tu jest problem.

    > Porównaj sobie z przypadkiem np. najmu.
    > Czy on podlega wpisaniu do KW? Nie.
    > Więc z "zajrzenia do KW" nie wynika NIC.
    > Zaś przepis wyraźnie stanowi "nawet, jakby było w ZŁEJ wierze".
    > Czyli zupełnie bezprawne.

    Ale po pierwsze właściciel wie że i komu wynajął a po drugie fakt
    korzystania jest łatwo stwierdzalny. W przypadku otwartego terenu już
    nie.

    > I jeszcze dla porządku: z powyższego nie wynika, jakobym był zdania
    > że "tak powinno być w prawie".

    Przynajmniej w czymś się zgadzamy :)