    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 30 Jun 2012 01:28:04 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    <Pine.WNT.4.64.1206270009150.3232@quad> <jse52q$c74$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206271403100.2916@quad> <jsf3e3$1rb$1@inews.gazeta.pl>
    <4feb65e1$1@news.home.net.pl> <jsh1gv$ouu$2@inews.gazeta.pl>
    <4fec12ad$1@news.home.net.pl> <jsh4hh$an1$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206281459290.908@quad> <jsi6kj$c3a$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206282054420.272@quad> <jsica8$89k$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206290757150.300@quad> <jsk0i3$f4v$1@inews.gazeta.pl>

    On Fri, 29 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie. W jaki sposób zawierają umowę i ustalają warunki?

    Kpisz?
    Poważnie pytam.
    (przepis podałem, to nie był "opis mojego wyobrażenia sobie
    sposobu", lecz CYTAT Z PRZEPISU!)

    > nie słyszałem. Nie spotkałem się też w żadnych materiałach dydaktycznych
    > dla kierowców z żadną wzmianką na temat tego, że stojące samochody na
    > wjeździe na skrzyżowanie mają podejmować negocjacje

    A to też Twój autorski pomysł.
    W sumie dobre.
    Ja pisałem o kierujących, i prawdę mówiąc Twój kolejny koncept
    (z podejmowaniem negocjacji przez POJAZDY) spowodował, że bardzo
    mnie zaciekawiło jak rozwiązali ten problem twórcy takiego wynalazku:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/samochod-
    bez-kierowcy-dostal-prawo-jazdy,209196.html

    Wcale bym się nie zdziwił jakby nie przewidzieli, i w sytuacji
    patowej "czekali na rozstrzygnięcia administracyjne" :P
    (nie żebym się czepiał, ale całkiem jak Ty ;))
    Na jakieś 100% rzeczone pojazdy nie mają wbudowanych mechanizmów
    negocjacji z żywym kierowcą :>

    > i zawierać umowę odnośnie pierwszeństwa.

    Nie muszą. To prawda.
    Właśnie znalazłem taki tekst: "co to jest wieczność?"
    Trzeba wybrać wersję "skrzyżowanie" (lub "skrzyżowaniu")
    Dla leniwców gotowiec:
    http://www.google.pl/#hl=pl&biw=1809&bih=922&sclient
    =psy-ab&q=co+to+jest+wiecznoœć+skrzyżowaniu

    Stanowi wyjaśnienie i komentarz do Twoich pytań.
    Wszystkich w tym wątku ;)

    > Bosko.... Już to widzę.

    A z jakiej paki miałby zrobić inaczej, skoro oni są
    w *identycznej* sytuacji?

    > Przyjmuję.

    No to w czym problem?

    > Ale nie przyjmuję do wiadomości tego, że mam zawierać umowy
    > z sąsiadem na skrzyżowaniu

    To ustal czy przyjmujesz czy nie.

    > dlatego, że wg ciebie zapis o pierwszeństwie
    > z pord nie rozstrzyga, bo się zatrzymaliśmy.

    Zatrzymanie NIE MA ZNACZENIA.
    Kolejny pomysł zupełnie od rzeczy.
    Wymyślasz bzdury i dziwisz się że wychodzą bzdurne wnioski.
    Przecież to jedno z oczywistych praw logiki.

    > Póki jechaliśmy, rozstrzygał,

    Jeśli jechaliście z zamiarem skrętu w lewo, to RÓWNIE
    NIE rozstrzygał.

    Wiesz co?
    spisz założenia początkowe.
    WSZYSTKIE.

    I potem je skomentujemy.
    Bez meandrowania po innych wersjach.

    Bo nie mam już zdrowia do tego, że co post to zmieniasz
    koncepcję, byle tylko wyszło że "nie rozumiesz".

    > Swoją szosą, wyobrażam sobie taki egzamin, gdzie L-ka rusza z ustąpa
    > przed tym z prawej na ustąpie i egzaminatorowi kandydat na kierowcę
    > wyjaśnia ,,ja go znam, zawarliśmy umowę, że jak będziemy w takiej
    > sytuacji, to ja będę zawsze pierwszy jechał''.

    Udowodnij :P
    Aby zachowanie było "oczywiste", polubowne negocjacje powinny
    być przeprowadzone na bieżąco, przy okazji ich wynik znany
    innym kierującym posłuży do wypełnienia art.3 *oraz* art.4
    PoRD (znając efekty negocjacji, wiedzą że zachowanie jest
    zgodne z przepisami, nie znając mogą zwątpić skąd bierze
    się zachowanie kierujących)

    Co do postawy - jak egzaminator widzi podstawy do określonego
    zachowania, ma ten *dowód* o którym wyżej.
    Ba, dowód jest "utrwalony".
    Nie ma jak się przyczepić.

    pzdr, Gotfryd