    Date: Tue, 26 Jun 2012 09:16:26 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....

> [...]
    > (z rozporządzeń), chyba, że stoją w sprzeczności z ustawą: wtedy
    > obowiązuje zasada że "akt wyższego rzędu stoi nad aktem niższego
    > rzędu".
    > Ale w ramach danego aktu przepisy stosuje się w kolejności od
    > najbardziej szczegółowego do najmniej szczegółowego, a nie tak
    > jak chce Tristan, metodą "braku pierwszego trafienia".
    >
    > Jest więc tak, że skoro ze znaków A-7 nie wynika pierwszeństwo
    > (bo nie wynika), to najpierw patrzymy czy istnieją INNE przepisy,
    > z których wynikałoby pierwszeństwo.
    > I tu zonk - jest osobny przepis dla C-12+A-7.

    Dla porządku byś mógł zacytować, ja zakłądam że chodzi Ci o "Znak C-12
    występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo kierującego
    znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym wjeżdżającym
    (wchodzącym) na to skrzyżowanie" z rozporządzenia.

    [...]

    > Z powodu wyżej.
    > Dla ronda, oprócz zasady ogólnej, istnieje przepis który ustala
    > pierwszeństwo w miejscu przecięcia się kierunków pojazdu który
    > już jest na rondzie i pojazdu który dopiero wjeżdża.
    > Ten przepis nie jest warunkowany ani czasem wjazdu ani innymi
    > kryteriami, więc nie można go pominąć.
    > Ponieważ ten przepis jest "mniej ogólny" niż "zasada prawej ręki",
    > to on ma zastosowanie.

    Przepis, jeżeli mówimy o tym samym, mówi tylko o sytuacji kiedy jeden z
    samochodów znajduje się na, a jeden wjeżdża. A ja mówię o takiej, kiedy
    oba samochody wjeżdżają. Żeby taka sytuacja zaszła, odległość między
    wjazdami musi być znacznie mniejsza niż długość samochodu. W takiej
    sytacji przepis nie ma zastosowania, bo kierujący wjeżdżający na
    skrzyżowanie szt:2, kierujący znajdujący się na skrzyżowaniu szt:0.

    p. m.