  • Data: 2012-06-26 21:03:16
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.06.2012 20:41, 'Tom N' pisze:

    > Jakoś ten problem nie występuje tu
    > <http://maps.google.com/maps?&sll=52.05986,21.467811
    > a rozmiar SORO podobny
    > do tego, które wskazujesz, ruch pewnie raczej większy

    No tu się już naliczyłem 5 do 6 długości samochodu pomiędzy kolejnymi
    wlotami. Czyli różnica już jest większa. A im większa, tym faktycznie
    liczba konfliktów spada.

    Choć nadal pozostaje problem ,,czy wolno jechać za ciosem, bo koledzy
    walą na wprost ciągiem''.

    > No nie na jedno, bo ja jadę a ty stoisz.

    Zaiste merytoryczna odpowiedź...

    > Ale dlaczego ma być kolizja?

    Bo zakładamy, że jadą z taką prędkością

    > Korona z głowy mi nie spada, pomimo, że nogę
    > musze nogę z gazu zdjąć na ułamek sekundy.

    Czas reakcji kierowcy to około sekundy. Poza tym, taka dyskusja do
    niczego nie prowadzi. Po to są pewne zasady, żeby właśnie było wiadomo
    kto pierwszy, a nie że ,,ten bardziej wydygany popuści''. A jak się
    trafią dwaj, co uznają, że ,,przeciwnik'' będzie ten strachliwy?

    > Ty mówisz, żeby patrzeć w prawo -- a to jest bez sensu, bo tym tym z lewej
    > masz ustąpić pierwszeństwa na SORO oznakowanym C-12+A7, a nie tym z prawej.

    Tylko ja wcale tak nie uważam. To wg mnie nadinterpretacja. I tak, nie
    jestem sam. Są inni, którzy też tak uważają. Abstrahując od tego, kto ma
    rację, to obecna konstrukcja prawa powoduje rozłam. CBDU.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek