  • Data: 2012-06-26 16:00:58
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.06.2012 14:08, m pisze:

    > Chyba nie zrozumiałeś :). Dlatego ujmę to inaczej: porównaj sobie to z
    > przepisami o dozwolonym użytku (DUW) i zobacz jak dobrze jest z PORDem w
    > porównaniu z przepisami o DUW.

    Nijak nie jest dobrze. Jest tragicznie.

    > W przypadku PORDu masz solidną jak skała
    > bazę interpretacyjną,

    Taką solidną, że dwa sądy wydają dwa przeciwne wyroki odnośnie ronda, a
    przy braku precedensu w polskim prawie nawet jak 10 wyda identyczny, to
    wiele ci nie daje, bo 11 wyda inny wyrok.

    Poza tym, myślisz bardzo przedmiotowo. Co mi po wyroku, jak zginę
    wcześniej na drodze...

    > więc wiesz czego się spodziewać. W przypadku DUW -
    > w zasadzie nie wiesz nic.

    Ale DUW nie zabija. Jest to kosmetyka... Rozważanie etyczno-moralne z
    zakresu obyczajowości i moralności. Nic, co ma wpływ na zdrowie i życie.

    > Ale czy naprawdę sądzisz, że to złe zrozumienie PORD wynika z tego że
    > ktoś przeczytał Konwencję Wiedeńską,

    Konwencję to sobie można czytać do woli. W Polsce obowiązuje PoRD a nie
    konwencja. To, że Polska się zobowiązała do niej dostosować, to i tak
    niewiele zmienia, bo w części spraw się nie dostosowała.

    > UPoRD i rozporządzenie do niej i
    > niej się zagubił i nie wie jak jechać?

    No popatrz. Ja czytałem, Gotfryd czytał, a mamy konflikt. Na UseNecie
    niewiele boli, ale jeździmy po tym samym Zabrzu, więc może jutro się
    zderzymy na omawianym rondzie?

    > Przecież 99% wiedzy jest przekazywane w czasie kursu przez instruktora a

    I właśnie wielokroć była mowa o tym, że wśród instruktorów również są
    rozbieżności interpretacyjne.

    > następnie pozostałe 0.99% jest przekazywane przez media. Pozostałe 0.01%
    > czyta ustawy, rozporządzenia i umowy międzynarodowe i dyskutuje "w
    > internetach" o tym.

    Ale nauczanie pochodne również jest rozbieżne. Nie chce mi się teraz
    szukać, ale z rok temu Dworak miał serię filmików typu ,,jak to ja się
    nie zgadzam z autorem podręcznika dla kierowców, który nie docenia mojej
    wielkości i nie chce uczyć na Dworaka, a uczy na PoRD''. Więc Dworak
    przekazuje swoje, autor podręcznika swoje.

    > Jest dość stabilne, a więc wydaje mi się że jest dość przyjazne.

    Takie stabilne, że co chwila coś się zmienia. Fakt, że po przewrotach na
    przełomie wieków się jakoś uklepało i większych zgrzytów ,,do góry
    nogami'' nie ma, ale już tamte przewroty nieco namieszały.

    Zresztą, co z tego, że jest stabilnie, skoro kraj jest podzielony, bo
    jest stabilnie niejasno.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek