  • Data: 2012-06-26 14:08:58
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie.

    Chyba nie zrozumiałeś :). Dlatego ujmę to inaczej: porównaj sobie to z
    przepisami o dozwolonym użytku (DUW) i zobacz jak dobrze jest z PORDem w
    porównaniu z przepisami o DUW. W przypadku PORDu masz solidną jak skała
    bazę interpretacyjną, więc wiesz czego się spodziewać. W przypadku DUW -
    w zasadzie nie wiesz nic.

    > Nie zapadł żaden wyrok, a i temat jest dość błachy i
    > wydumany. Nadaje się głównie do trzepania piany na forach oraz do
    > rozważań etyczno-moralnych. Nie słyszałem o żadnym śmiertelnym albo choć
    > powodującym kalectwo przypadku wynikającym ze złego zrozumienia PA.

    Ale czy naprawdę sądzisz, że to złe zrozumienie PORD wynika z tego że
    ktoś przeczytał Konwencję Wiedeńską, UPoRD i rozporządzenie do niej i
    niej się zagubił i nie wie jak jechać?

    Przecież 99% wiedzy jest przekazywane w czasie kursu przez instruktora a
    następnie pozostałe 0.99% jest przekazywane przez media. Pozostałe 0.01%
    czyta ustawy, rozporządzenia i umowy międzynarodowe i dyskutuje "w
    internetach" o tym.

    > Natomiast śmierć i kalectwo wynikające z jazdy samochodem jest
    > powszechne, codziennie i pewnie nawet teraz, gdy czytasz ten list ktoś
    > komuś właśnie gdzieś przygrzmoca swoim mechanicznym rumakiem.
    >
    > No jasne, większość problemów na drodze nie wynika ze złej interpretacji
    > PoRD, ale nie wmówisz mi, że to przyjazne dla kogokolwiek prawo.

    Jest dość stabilne, a więc wydaje mi się że jest dość przyjazne.

    p. m.