    From: "pieknylolo83" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: byla u mnie policja
    Date: 25 Nov 2006 12:07:56 -0800
    <o...@n...lechistan.com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > pieknylolo83 wrote:
    >

    > Najpierw tłumaczyłeś się zagrożeniem. Teraz twierdzisz, że to straszliwe
    > zagrożenie, uzasadniające zabójstwo, było spowodowane przez nie
    > zatrzymanie się do kontroli.

    W tym przpadku, jazda pijanego mogla zakonczyc sie na pieszym, lub na
    jakims przystanku pelnym ludzi. Dlatego uzycie broni bylo uzasadnione.
    Nawet jezeli pirat poniesie smierc.

    > Mnie nie interesuje twoja świadomość. Mnie interesuje, co wg. ciebie
    > uzasadnia tym momencie użycie broni. Bo przy założeniu dokładnie takiej
    > samej jazdy i jedynej różnicy w postaci olania policjanta różnicy w
    > powodowanym zagrożeniu nie ma - chyba że na konto uciekającego doliczysz
    > potencjalnych postrzelonych przez policjantów niewinnych przechodniów...
    >

    > W przypadku nie zatrzymania się do kontroli nie występuje bezpośrednie
    > zagrożenie żadnego dobra chronionego prawem. Zatrzymać należy, ale są
    > inne sposoby - samo pomachanie "lizakiem" to tylko początek długiej listy.

    W przpadku niezatrzymania sie do kontroli, jezeli rusza poscig to jest
    zagrozenie bezposrednie dla innych uczestnikow ruchu !!

    > Nie było żadnego _bezpośredniego_ zagrożenia.
    > I nie wyczerpano wszystkich możliwości zatrzymania delikwenta.

    Było bezposrednie zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu !!!

    > Czyli: wszystko zostanie zatuszowane...

    Tutaj bym dyskutował.
    Po pierwsze coraz trudniej nawet Policji ukryć swoje błędy, chociaz
    wiem ze dla chcącego nic trudnego.
    W tym przypadku (naglosnionym przez media) ciezko bedzie sprawie
    ukrecic łeb.

    > Bzdura. Jesteś totalnym ignorantem jeśli chodzi o przepisy.

    Ignorantem to chyba jestes Ty.

    > No i widać, jacy "kompetentni inaczej" jeśli chodzi o przepisy są
    > przeciętni policjanci...

    Kuzyni obaj widzieli kare za to wykroczenie w taryfikatorze. Przyznam
    sie ze sam w to nie wierzyłem

    > ROTFL
    Az tak bardzo Cie to śmieszy ??

    > Byłem. Co nie zmienia faktu, że pośpiech stanowi dla ciebie idealną
    > wymówkę do powoływania się na wybrakowane informacje.

    To nie byla dla mnie wymowka tylko przedstawienie faktu !!

    > To może pamięta przepisy z czasów późnego Gomułki... Wtedy faktycznie
    > można było strzelać do uciekających "wrogów ludu".

    Jest to czynny Policjant !! Mimo wszystko wybacz ale jezeli chodzi o
    przepisy dotyczace postepowania policji to wolę zaufać jemu. Dla mnie
    nie jestes w tej materii zadnym autorytetem.

    > Betonku... Przecież wyraźnie piszę, że _nie_ jestem anarchistą...

    Zelbetonku.... Przeciez pisałem ze chciałem Cię sprowokować do
    przedstawienia Twojego poglądu !!!

    > Tak, ale ja nie skradam się czujnie ulicami, rozglądając się za jakimiś
    > debilami, którym zachce się postrzelać.

    Wyobraz sobie ze ja tez sie nie skradam!! Mimo wszystko nawet sluchajac
    muzyki da sie zauwazyc wiele a nawet da sie uslyszesc !!

    > Słucham sobie muzyczki, czytam książkę i tylko pilnuję, żeby nie wpadać
    > na ludzi (oczywiście przechodząc przez jezdnię się uważnie rozglądam,
    > ale jak idę sobie chodnikiem, to nie zachowuję się jak zwiadowca na
    > froncie).
    >
    > I mam do tego pełne prawo.
    Nie nieguje twojego prawa. Jaknajbardziej masz !!

    > I powinni pracować właściwi. A nie tacy, co zachowują się tak, jak
    > omawiany przypadek.

    Powinni pracować własciwi FAKT. Opisywany przpadek zachował się
    prawidlowo dla tego powinien pracować w Policji.

    > Ja jeszcze nikogo nie zabiłem tylko dlatego, że się ode mnie oddalał.

    Ja też nie !!

    > Albo im się tak wydawało.

    Z relacji prasowych wynika ze nie wydawalo sie im.

    > To i tak zastrzelenie kierowcy nic by nie zmieniło - samochód z trupem
    > za kierownicą nadal by go rozjechał.

    Kwestia dyskusyjna !!

    > Poza tym, kłamczuszku, pomijasz taki "detal", że strzelali mu już w
    > plecy - kiedy zagrożenie minęło!

    Zagrozenie było nadal i to bardzo duze jak nie powiedziec ze ogromne.
    Nie jestes w stanie zauwazyc innych uczestnikow ruchu ??

    > Jak sobie gdybamy, to równie dobrze policjant mógłby zastrzelić właśnie
    > kogoś z tych ludzi.

    Mało prawdopodobne. Z broni da sie celować wspolczesna bron nawe ttak
    krotka jest dosc celna. Do t ego Policjant zapewne nie kierował lufy w
    kierunku tych postronnych a w kierunku pojazdu.

    > Nie. Był pijany.
    Napisałem ze byl ijany i do tego zdesperowany by ucieknac. Promile w
    jego krwi i desperacja mogly skutkowac ofiarami smiertelnymi.... co
    bylo chcesz czy niechcesz bardzo prawdopodobne. Dlatego pirata nalezalo
    zatzrymac mozliwie najszybciej.

    > Na postrach i na wypadek spotkania z uzbrojonymi przestępcami. Broń
    > palna nie jest urządzeniem do zatrzymywania pojazdów - wbrew tandetnym
    > amerykańskim filmom.

    Bron moze byc jednym ze srodkow uzytych do zatrzymania pojazdu.
    Oczywiscie w uzasadnionym przpadku.

    > Nadal nie rozumiesz... Masz luki w klasycznej literaturze...
    >
    > [nie chce mi się już twoich bzdur komentować...]

    Bycmoze mam. Nie wszystko z klasyki lubie i nie wszystko czytałem.
    jak narazie to bzdury opowiadasz Ty.

    > Wódz to też instytucja.
    Jednak porownanie nadal jest nietrafne!! Zapytaj znajomego socjologa !!

    Poparcie dostawał A. Hitler a nie Wódz. W przpadku Policji poparcie
    rosnie instytucji, nie da sie spersonifikować Policji z jakąś
    konkretną postacią.

    > [ciach]

    > A widzisz.

    Nigdy nie twierdzilem ze w Policji jest miejsce dla ludzi bezmyslnych.
    Opisywany przpadek nie byl bezmyślnym uzyciem broni !!

    Wyjasnij pojęcie, skoro się mylę.