  • Data: 2003-12-07 17:18:31
    Temat: Re: bezrobotni
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jaki związek ma szanowanie pracy z pomaganiem ludziom?

    Ja mowie o zwiazku szanowania pracy z bezrobociem. Nasza firma ostatnio
    przyjela (sposrod bezrobotnych wlasnie) parudziesieciu ludzi do pracy w
    ochronie na umowe zlecenie. Juz po paru dniach niektorzy zaczeli wiercic
    nosem ze 5,20 brutto za godzine to za malo i oni chca wiecej, ze chca umowy
    o prace a nie zlecenia itd...kilku sie juz zwolnilo. Nooo a potem oczywiscie
    beda robic wielkie larmo ze jest straszne bezrobocie, nie sposob pracy
    znalezc itd.

    A a propos pomocy - powinna ona wynikac z dobrej woli zainteresowanego a nie
    z przymusu. Ja osobiscie jestem zbulwersowany tym, ze na swoja wyplate caly
    miesiac pracuje, a jeden czy drugi nierob leza brzuchem do gory a na koniec
    miesiaca ustawiaja sie po zasilek finansowany z moich podatkow (na ktore tez
    pracowalem caly miesiac) Co innego gdybym dobrowolnie wplacil na konto
    jakiejs fundacji, ale nie zrobilem tego i oburza mnie fakt ze w Panstwie,
    gdzie ponoc wszyscy obywatele sa rowni, jedni musza pracowac na innych.

    > No tak, Ty nie wiesz, co to takiego pomoc drugiemu człowiekowi.

    Czemu? Udzielam sie np. jako wolontariusz w WOŚP (i sam do swojej puszki
    wrzucam kase), bo jak jakis łebek wpadnie pod samochod prowadzony przez
    pijanego bezrobotnego, to powinien miec w szpitalu takie warunki i taki
    sprzet by jak najszybciej dojsc do pelnego zdrowia. Na takie cele moge
    poswiecic pare groszy, ale na pewno nie na dotowanie miesiecznego lezenia
    przed telewizorem jakiegos wałkonia w czasie, gdy ja pracuje by na swą
    wypłatę _zarobic_.

    pdr
    Olo