    From: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Date: Thu, 04 Dec 2003 12:17:46 GMT

    Dnia 2003-12-04 04:00 xmarcel napisał(a):

    >od ilu lat uzywasz komputerow?
    >zawsze kupowales licencjonowane?
    >nawet wtedy jak Twoi rodzice zarabiali +/- 50$ (przed '89) miales oryginalne
    >wszystkie nowosci na swoim C64?
    >jakos niewierze!
    >wydaje mi sie, ze zapomnial wol jak cieleciem byl.
    >a pozatym to pozycja danego softu nie zalezy od jego jakosci, tylko
    >popularnosci, wiec piraci pracuja tak naprawde na pozycje tworcow
    >oprogramowania

    Tu trochę mylisz kilka spraw.
    1) Ustawa o prawie autorskim obowiązuje od 1994 r. i siłą rzeczy nie
    może działać wstecz (przynajmniej w naszej cywilizacji). Czyli nawet
    jeśli ktoś wówczas używał gier na C64 z bazaru, a teraz już tego nie
    robi, to oczywiście jest niewinny.
    2) Jeśli natomiast masz na myśli moralność, to nie wypominaj złodziejowi
    całe życie, że kiedyś coś ukradł, mimo że teraz postanowił się zmienić.
    Czy jeśli w młodości byłem komunistą a teraz jestem zwolennikiem wolnego
    rynku, to już całe życie będziesz mi mówił, że nie mam prawa krytykować
    komunizmu?
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)