  • Data: 2003-12-04 18:14:32
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: motto <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan(i) Kuba w wiadomości <bqno37$3qk$1@news.zigzag.pl> napisał(a):

    > IMHO olbrzymie łatwość uzyskiwania nielegalnego oprogramowania oraz
    > praktycznie powszechne przyzwolenie na takie praktyki jest przyczyną
    > żenująco niskiego poziomu wiedzy wielu osób mieniących się mianem
    > "informatyków" czy "administratorów".
    Ciekawa teoria.

> [...]
    > kierunkowego wykształcenia itp. Nie twierdzę, że każdy informatyk
    > musi legitymować się odpowiednim dyplomem, ale czy chcielibyście
    > aby most na rzece, biurowiec w którym pracujecie, czy instalację
    > elektryczną w Waszym domu projektował np. filolog niemiecki?
    > A może chętnie poszlibyście do lekarza, który po 5 latach pracy
    > jako np. księgowy przeczytał książkę o chirurgii i powiedział
    > sobie "to jest to", i w tej chwili zapoznaje się radośnie z
    > anatomią człowieka podczas wykonywanych operacji. A że większość
    > pacjentów umiera? Cóż, pewnie kiedyś się uda.
    Z tego powodu czasami wstyd się przynać, że jest sie informatykiem.
    Informatyków u nas dużo, z czego 80% na odtrzał. Tu sam nie wiem, kto
    gorszy, samozwańczy informatyk, czy taka Pani z mgr kierunkowym, która w
    ciągu 1 miesiąca rozwaliła całą sieć w firmie. Przez miesiąc byłem na
    szkoleniu w USA i po powrocie nie wiedziałem za co się mam zabrać w
    pierwszej kolejności. Właściwie to lepiej by chyba było gdyby te komputery
    zostawił samopas na ten miesiąc, miałbym mniej roboty. Z drugiej strony
    obserwuje przynajmiej w rodzinie 17,18 latków geniusz od klikania myszką
    nazywanych przez swoich rodziców wielkimi informatykami, bo potrafią w
    WinXP zainstalować nową kartę graficzną. :) Ja mam papier, myślę że mam i
    więdzę (niemi to oceniać), ale sam twierdzę, że nadal się uczę i pewnie
    będę to robił do ostaniego dnia w pracy albo jeszcze dłużej.

    > A w światku komputerowym? W ręce osób niekompetentnych przekazuje
    > się zarządznie danymi od których zależy być albo nie być firmy,
    > a czasem nawet i dużej instytucji.
    Opis powyżej. :D

    > A tak, instalujemy sobie na raz Windowsa, 98 bo do gier, 2000 bo fajny,
    > XP bo "trendy", Linuxa bo "rulez", dokładamy MSSQL, Oracle, Office,
    > Corele, Photoshopy i już w CV piszemy jacy to jesteśmy wszechstronni.
    LOL świetny tekst. Tylko nie znam nikogo kto by instalował 3 Windows'y...
    Znasz takie osoby?

    > Że znajomość każdej z aplikacji czy systemu jest boleśnie płytka
    > to inna sprawa.
    No nie Windows 98 obstukany do głębokości myszki :D Potrafimy zmienić
    tapetę, wygląd, ba nawet zainstalować Office'a (pirackiego namarginesie). A
    jak zcrackujemy jakis program to jacy jesteśmy z soiebie dumni, bo jesteśmy
    hackerami, ups crackerami chyba i to też nie prawda bo użyliśmy
    sciągnietego patcha. Mniesza z tym jesteśmy wielkimi informatykimi. Buhaha

    > Jeśli za oprogramowanie bym zapłacił, wyciskał bym z niego wszystko
    > dużo się prz tym ucząc. A co by było do drogiego, specjalistycznego
    > oprogramowania dostęp bym miał jedynie na uczelni lub za jej zgodą,
    > i do tego pod kierunkiem fachowców? Myślę że liczba "specjalistów"
    > by radykalnie spadła.
    Jak pomyśle o starych czasach kiedy jak mówiłem "informatyk" ludzie patrzyli
    na mnie jak na czarnoksiężnika to łezka się w oku kręci. A dziś tym słowem
    to można sobie d*** wytrzeć przez tych samozwańców.

    Prezentujesz dość ciekawy tok myślenia, nigdy nie wiązałem tego najazdu
    pseudoinformatyków z pirackim softem, zawsze kojarzyło mi się to z
    nieszczesnym Windowsem, który stwarza pozory, że wzsytko można zrobić
    myszką, ale przyznać muszę, iż w tym co piszesz coś jest.
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/
    [mdk91 2.4.21-0.25mdk-athlon-xp] "Jeśli nie stać mnie na samochód,
    to mam go ukraść? Nie? Ok., teraz porozmawiajmy o oprogramowaniu."