  • Data: 2007-10-19 17:12:14
    Temat: Re: To co idziemy głosować na PIS ?
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan wrote:

    > Wykształciuch, a także wykształceniec ? pejoratywne, ironiczne określenia
    > osób posiadających formalnie wyższe wykształcenie, ale postrzeganych jako
    > niespełniające wymogów koniecznych do osiągnięcia statusu inteligenta.
    Cytowanie wikipedii nie zmieni intencji pomysłodawcy tego określenia, któ?e
    w zamiarze miało podzielić społeczeństwo i ośmieszyć właśnie warstwę ludzi
    wykształconych i przeciwstawić ich szerokim rzeszom "zdrowo" popierających
    PiS.

    > Tacy właśnie, jak Szkło Kontaktowe w TVN24. Chełpiący się i bardzo niemili
    > ludzie, którym się wydaje, że tytuł mgra i młody wiek daje im prawo do
    > uznawania się za lepszych od społeczności dziadków i babć, która jest
    > zazwyczaj mniej wykształcona formalnie.
    Bardzo lubię szkło kontaktowe. Moja mama tez je ogląda i się jej podoba. Sam
    zresztą wiekiem raczej przynależę do pokolenia bardziej babć i dziadków niż
    wnuków. Choć dziadkiem jeszcze nie jestem, ale dziecko mam całkiem dorosłe.

    > Taki wykształciuch uważa babcię za starą kretynkę, zupełnie zapominając o
    > mądrości innej niż akademicka.
    Quod erat absurdum.
    Kretynizm nie zależy od wieku, a poza tym co to jest "mądrość akademicka"?
    Mądrość jak przewaletować u kumpli w akademiku? Trzepiesz sloganami bez
    większego zastanowienia.

    > W dzisiejszych czasach zresztą akademicka mądrość się zdegradowała do
    > poziomu zawodówki czasami, a w ogólności LO. Na studia trafiają i je
    > kończą bardzo często ludzie, którzy tak naprawdę matury nie powinni mieć.
    Jesteś nauczycielem, więc chyba powinieneś czuć się trochę winny temu.

    > Nie wiem, wszystkich Twoich wypowiedzi nie analizuję. Tutaj odniosłem się
    > do Maćka i Hanki. Klasycznych wykształciuchów. Wiedzą co to antykoncepcja
    > i wyzywają innych od debili.
    Dziękuję. Tak, jestem klasycznym wykształciuchem. Takim właśnie jakiego
    usiłował tym określeniem sponiewierać Dorn. Zdradzę Ci pewien sekret,
    zawiera się on w słowie "kontekst". Otóż wykształcenie pozwala nie mówić,
    że "prokuratura nadepła Donaldu Tusku na odcisk" (zastosowałem skrót dwóch
    błędów w różnych wypowiedziach), pozwala zauważyć, że czołowy polityk
    mojego kraju nie zna słów hymnu, a w swoich wypowiedziach on i jego partia
    odmawiają mi patriotyzmu. Wykształcenie pozwala dostrzegać właśnie
    konteksty - w tym także historyczne - a mi nieznajomość polskiej mowy, to
    bardzo wyraźnie kojarzy się z czasami Gomułki.
    Jestem wykształciuchem i jestem z tego dumny, znalazłem się bowiem w gronie
    wspaniałych ludzi (np. Bartoszewski, Zoll, Gardecki, Geremek,
    Mazowiecki, ...). Kudy mi biednemu szaraczkowi do nich, ale skoro taka
    potęga, jak marszałek sejmu wskazała mi miejsce w tym szeregu, to jest to
    dla mnie zaszczytem.

    > No akurat ja jestem socjalistą, aczkolwiek socjalizm PiSu i mój socjalizm
    > są odmienne, ale to detal...
    Jedną chyba mądrą rzecz tylko napisałeś - "socjalizm PiSu". Za socjalizm to
    ja już dziękuję, mam zatem nadzieję, że tak jak się szybko zaczął pod
    nazwą "IV RP", to równie szybko się skończy.

    --
    Maciek