eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost] › Re: Tak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
    om!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 04 Nov 2013 13:12:10 +0100
    From: p47 <k...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost]
    References: <l55tgp$lbm$1@news.vectranet.pl>
    <6...@g...com>
    <5276d247$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <52777146$0$2294$65785112@news.neostrada.pl>
    <l57rvd$se1$1@node2.news.atman.pl>
    <52778e25$0$2282$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <52778e25$0$2282$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 131103-1, 2013-11-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 60
    Message-ID: <52778f1b$0$2282$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: biskupia.gts.entel.pl
    X-Trace: 1383567131 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2282 217.153.175.85:25514
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:731037
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-11-04 13:08, p47 wrote:
    > On 2013-11-04 11:12, Liwiusz wrote:
    >> W dniu 2013-11-04 11:04, p47 pisze:
    >>> Czy w tej sytuacji klient miał uzasadnione prawo do żądania zwrotu CAŁEJ
    >>> kwoty za wykonaną usługę, a gdyby jednak całą tę kwotę mu usługodawca
    >>> wypłacił (tj. wykonał całą tę obszerna usługę bezpłatnie) to czy
    >>> zasadne byłoby uznać, że ten klient dostał od warsztatu darowiznę o
    >>> wartości wykonanej usługi minus koszt umycia szybki?!...
    >>
    >> Jak już porównujesz, to nie porównuj "z dupy".
    >
    > jak juz piszesz to nie pisz "z dupy"..
    >
    >>
    >> Wałęsa miał siebie przeprosić w Faktach. Okazało się, że przeprosił
    >> siebie "po Faktach".
    >
    > Ja nie wymyślam przebiegu wydarzeń tak jak ty, ja opierałem się na
    > JEDYNYM znanym dokumencie dot. uzasadnieniu zwrotu zapłaty,
    > obowiązujacym w prawnym obiegu, tj. piśmie procesowego pełnomocnika
    > Bolka, niejakiej adw.Eweliny Wolańskiej. Nic ona w swoim pismie z 23.10
    > br do SR w Sopocie nie napisała o rzekomo uzgodnionym nadaniu
    > "przeprosin" w czasie Faktów (na marginesie,- w czasie Faktów OIW nie ma
    > płatnych reklam, to nawet OIW jest zabronione przez KRRiT, reklamy mogą
    > byc i są, owszem, ale przed i po), ale jedynie stwierdziła, ze pełny
    > zwrot zapłaconej kwoty nastapił z powodu, cyt. :"kilkusekundowego
    > opóźnienia emisji". Na marginesie warto zauwazyć, że istotnie pismo to
    > potwierdza, że Bolek "zauwazył " tę kilkusekundowa zwłokę dopiero po
    > tym, gdy sąd kazał mu zapłacic z własnej, a nie K. Wyszkowskiego
    > kieszeni za to oświadczenie, bo zwrot nastapił prawie rok po dacie emisji.
    >
    > Na
    >>
    >> I teraz:
    >>
    >> - Wałęsa dał dupy źle zlecając usługę - zwrot się nie należy
    >> - TVN źle wykonało dobrze zleconą usługę - zwrot się należy - cały.
    >
    > Czy naprawdę uważasz, że jesli nawet Bolek zlecił nadanie o np. godz.
    > 19.51, a TVN nadało ją np. 4 sek później to nastąpiło pełne niewykonanie
    > usługi i pełny zwrot zapłaconej sumy nalezy się, bez wykazania, ze
    > zleceniodawca poniósł szkodę?
    > Zgodnie z prawem konsumenckim, tu obowiazujacym, Bolek co najwyzej
    > powinien złożyć reklamację, żadając naprawienia wady w wykonaniu usługi
    > (jesli uznac, że to kilkusekundowe opóźnienie to wada), lub tez żądac
    > upustu od ceny usługi proporcjonalnego do charakteru wady. Jesli uznać
    > zwrot ceny za 100%-owy upust, to aby nie kwalifikowac go jako darowizny
    > Bolek musiałby wykazac, że to kilkusekundowe opóxnienie to wada
    > wykonania usługi całkowicie ją dyskwalifikująca, jest tzw. wadą istotną
    > czyli, ze to opóźnienie spowodowało, ze ta Bolkowa reklama zupełnie nie
    > dotarła do widzów. A to oczywiście nie miało miejsca.
    >
    >
    >> Jak było, tego nie wiem.
    >>
    >
    > A z tym chętnie się zgodzę;-)

    Polecam też art 637 KC

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1