    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmieci po nowemu
    Date: Wed, 26 Jun 2013 14:00:30 +0000 (UTC)
    <2...@b...poznan.pl> <kpvqg1$70j$12@dont-email.me>
    <1kkarxeabh4uk.1m9i4vnba765t$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.1306242234580.1868@quad>
    <2...@b...poznan.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1306251149410.3944@quad>
    <2...@b...poznan.pl> <1...@d...icnet>

    Osobnik posiadający mail f...@h...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    Nie odpowiedziałeś na najważniejsze pytanie...

    > Oczywiście. I tak powinno być. Kiedyś makulaturę można było sprzedać.
    > Zakładam, że ten kto kupował nie robił tego dla idei. Makulatura miała
    > określoną wartość rynkową. I dziś albo ma ją nadal, wtedy warto
    > makulaturę zbierać, albo jej nie ma i wtedy do pieca. Tertium non
    > datur.

    Czyli, jeżeli plastików nie oplaca sie recyclingować to mamy je spalać?
    Widzisz, znowu wracamy do podstawowego pytania - o jakiej opłacalności
    mówimy...

    > Nieporozumienie. Spalanie przeciwstawiałem składowaniu na wysypisku i
    > odnoszę to do tej części smieci, której nie prztwarzamy w ekonomicznie
    > uzasadniony sposób.

    Czyli nie przeidujesz recyclingu rzeczy, gdzie z finansowego punktu jest to
    nieoplacalne?
    Np. akumulatory...
    Niestety, czasami trzeba doplacać...

    > Ależ ja nie zachęcam do wstecznictwa! Twierdzę, że jeśli wtedy, przy
    > zdecydowanie mniejszych możliwościach technicznych było to opłacalne,
    > to teraz powinno być tym bardziej. Ale uczciwie przyznaję, że to tylko
    > takie moje wnioskowanie. Nie znam się na tym tak, żeby móc serio
    > dyskutować.

    No tak, ale chyba trzeba założyć, że zaleznosc kosztów i zysków mogła sie
    przez kilkadziesiat lat zmienić.
    Otwierajac biznes sprawdzasz, czy oplacało sie to przed wojną?

    > Traktuję tę wymianę myśli jako dyskusję o problemie, a nie o
    > spełnianiu norm. Normy - rzecz zmienna :)

    Normy rzecz zmienna. Zgoda. Ale jak? Raczej tylko w górę?
    Chyba nikt nie stwierdzi nagle, ze najbardziej eko jest gromadzenie
    wszystkiego na wysypiskach "jak leci".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'