  • Data: 2013-06-27 13:15:31
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-06-27 11:08, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >
    > Czegoś nie rozumiesz.
    > Firma odbierająca śmieci może ewentualnie wbrew przepisom
    > odbierać "nieustawowo" zostawiane śmieci, ryzykując
    > relatywnie niewiele, bo jak za 5 lat jakiś nadgorliwiec
    > będzie się chciał przyczepić to nie będzie dowodów,
    > więc ewentualnie "teraz zaraz" musiałby zbierać dowody
    > że za zbieranie śmieci w sposób niezgodny z ustawą
    > zapłata się nie należy - nie zapomnij, że to jest juz
    > PODATEK, a wydanie go niezgodnie z przepisem stanowi
    > NIEGOSPODARNOŚĆ :P

    Dlaczego wbrew przepisom lub nie ustawowo.
    Spółdzielnia sobie zadeklaruje że tyle będzie posegregowane
    a tyle nie i firma od śmieci ma to zabrać zgodnie z deklaracją
    i zgodnie z obowiązującą stawką.

    > Formalnie ta firma ma prawo powiedzieć "tamte śmieci
    > są źle pozbierane, liczymy je jako niesort, a że
    > jest wybór wszystko albo nic to liczymy wszystko".

    Jeśli faktycznie będą źle sortowane czy umieszczane.

    > Dlatego że przez "śmietnik" rozumiesz "miejsce
    > w którym stoją pojemniki", a śmietnikiem ustawa
    > się nie zajmuje wcale, więc jak zrobisz tak będzie
    > dobrze.
    > Taka cecha szczególna regulacji ustawowych ;)

    Dzięki.

    > Już pisałem - nazbieraj tak, żeby podział po metodzie
    > sortowania *z grubsza* (różnicy 10% nie da się wykryć)
    > przystawał do podziału "po budynkach" i jesteś górą.
    > Zapodawałem przykład 80% chętnych na sortowanie i dwu
    > podobnych budynków - jak chcesz go rozwiązać?
    > Pozostałe 20% mieszkańców naprodukuje za dużo śmieci
    > żeby zaliczyć je do "niesortu między sortowanymi",
    > a za mało ich, żeby zrobić z tego cały blok.

    Wedle faktycznych deklaracji 30% zadeklarowało niechęć
    do sortowania połączoną z chęcią do płacenia wyższej
    stawki. Spółdzielnia ma cztery bloki o różnej liczbie
    mieszkań. Nie problem podać jeden blok jako dawcę
    śmieci niesortowanych.

    > Też.
    > Ale wystarczy że istotna część będzie wrzucać niesortowane
    > sortowalne do niesortowanych (!) - w proporcji mocno nie
    > odpowiadającej "wyznacznikowi" (liczbie mieszkańców, poboru
    > wody, powierzchni mieszkalnej czy czego tam akurat w gminie
    > przyjęli za "wyznacznik") i już masz kłopot.
    > Wedle ustawy masz znaczy.

    Właśnie podobnych zachowań czy zmiany decyzji ludzi się
    boję.

    > Za to pozamykane śmietniki owszem, są spotykane :>

    Ten u mnie też jest zamykany, ale to nic nie da na mieszkańców
    którzy oleją obowiązek segregacji czy będą robić wręcz specjalnie
    na złość reszcie.