  • Data: 2018-03-24 02:56:30
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-03-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Biegli wskazali trzy możliwe przyczyny, a policjanci o jednej z nich
    > mogli niemieć pojęcia (narkotykach). Oskarżyć o zabójstwo nie sposób. O

    Zgoda.

    > narażenie na śmierć? - nad tym się nie zastanawiałem. Normalnym
    > następstwem użycia tasera śmierć nie jest. Z drugiej strony taser, to
    > taser. Co do zasady niby wykluczyć niemożna, a jego bezprawność użycia
    > uchyla specjalna ustawa dająca prawo użycia go w niektórych wypadkach.
    > Tu to wyłączenie nie zachodziło. Sądzę, że pomysł z narażeniem nie jest
    > zły. Ale to nadal nie zabójstwo.

    Ale chyba nie jest brany pod uwagę (za
    9564,policjanci-od-sprawy-igora-stachowiaka-nie-beda
    -oskarzeni-o.html):
    Chodzi o użycie tasera przez Łukasza Rz. wobec Igora Stachowiaka,
    użycie - na co zwraca uwagę prokuratura - "nieproporcjonalnie do
    stopnia zagrożenia jakie stwarzał swoim zachowaniem zatrzymany, a
    pozostali oskarżeni swoim zachowaniem umożliwili bezpodstawne użycie
    Tasera X2,[..]

    "Nieproporcjonalny" i "bezpodstawny" i ani słowa nt. zgodności z
    przenaczniem/procedurą użycia.

    --
    Marcin