eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowaRe: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
  • Data: 2008-09-04 12:58:06
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    kam pisze:
    > Liwiusz pisze:
    >> Tak. Rozumowanie przeciwne prowadzi do absurdu, że sprzedawca wysyła
    >> odpowiedź na następny dzień, klient czeka z odebraniem 14 dni
    >> awizacji, a potem twierdzi, że sprzedawca nie wyrobił się w terminie.
    >
    > jeśli czeka, to znaczy że mógł zapoznać się z treścią oświadczenia
    > sprzedawcy wcześniej i wtedy nastąpił skutek ustosunkowania się


    Zresztą uznanie, że list jest dostarczony w momencie awizacji, skoro
    klient ma możliwość jego odebrania, a nie robi tego "na przekór" ma
    słabe strony:

    - przede wszystkim nie można w rzeczywistości udowodnić, że klient nie
    odbierał listu specjalnie
    - nawet odpowiednie rozporządzenie określające zasady dostarczania
    listów sądowych itp. stanowi, że momentem dostarczenia jest moment
    odebrania, albo ostatniego dnia awizacji. Nigdy nie stosuje się daty
    dostarczenia jako momentu, kiedy list mógłby być odebrany z poczty (a
    nie został, bo adresat np. wolał obejrzeć wtedy milionerów) - głównie z
    tego powodu, że udowodnienie tego dnia dla celów procesowych jest
    niemożliwe.

    Tak samo w omawianym wątku: konia z rzędem temu, kto wykaże, że
    klient mógł odebrać list wcześniej, a tego nie zrobił.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1