eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa › Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
  • Data: 2008-09-04 13:06:32
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    kam pisze:
    > Liwiusz pisze:
    >> Zresztą uznanie, że list jest dostarczony w momencie awizacji, skoro
    >> klient ma możliwość jego odebrania, a nie robi tego "na przekór" ma
    >> słabe strony:
    >>
    >> - przede wszystkim nie można w rzeczywistości udowodnić, że klient nie
    >> odbierał listu specjalnie
    >> - nawet odpowiednie rozporządzenie określające zasady dostarczania
    >> listów sądowych itp. stanowi, że momentem dostarczenia jest moment
    >> odebrania, albo ostatniego dnia awizacji. Nigdy nie stosuje się daty
    >> dostarczenia jako momentu, kiedy list mógłby być odebrany z poczty (a
    >> nie został, bo adresat np. wolał obejrzeć wtedy milionerów) - głównie
    >> z tego powodu, że udowodnienie tego dnia dla celów procesowych jest
    >> niemożliwe.
    >
    > trudności dowodowe nie mogą przesądzać o odrzuceniu określonej konstrukcji
    > przepis o momencie złożenia oświadczenia woli jest jasny - z chwilą gdy
    > adresat mógł się z nim zapoznać


    Należy jednak - przy rozpatrywaniu przepisów - zejść czasem na ziemie
    i spojrzeć na to praktycznym okiem. To, że liczy się dzień awizacji
    jeśli klient mógł wtedy list odebrać nic nie znaczy, jeśli w żaden
    sposób nie będziemy tego mogli wykazać przed sądem.

    Zresztą już sam fakt awizacji jest dowodem na to, że list nie mógł
    być odebrany, awizację wykonuje się bowiem w chwili, jeśli nie ma osoby
    uprawnionej do odbioru. Obalić tę tezę można kontrdowodem, którego
    jednak nie sposób zdobyć.

    Poza tym - skoro uznajemy, że prawidłowym ustosunkowaniem się do
    reklamacji z tytułu niezgodności produktu z umową jest fakt wysłania jej
    listem poleconym, to sprawą drugorzędną jest termin jej odebrania -
    skoro wysłanie nastąpiło o czasie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1