eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPowiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa › Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
  • Data: 2008-09-04 13:19:14
    Temat: Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PlaMa pisze:

    > Jak wysyłam reklamowany towar "pocztą" to 14 dni licz się od daty
    > wysłania czy odebrania?

    Liczy się od dnia odebrania. Podobnie jak w przypadku odpowiedzi na
    reklamację - sprzedawca nie może brać odpowiedzialności za szybkość
    dostarczenia przesyłki przez przewoźnika wybranego przez klienta.

    Natomiast sprzedawca ma 14 dni nie na dostarczenie swojej decyzji,
    tylko na ustosunkowanie się. Ustosunkowanie się oznacza podjęcie
    decyzji, czy uznaje reklamację, czy nie. Jest rzeczą oczywistą, że sam
    fakt ustosunkowania się jest już dostatecznie wyrażony poprzez wysłanie
    listu.

    Jeśli dojdzie do sporu, sprzedawca będzie miał dowód, że 14 dnia był
    już ustosunkowany do reklamacji. Dowodem będzie list polecony, który
    został nadany w terminie i zawierał odpowiedź, z której wynika, że do
    ustosunkowania się doszło.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz