    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD uwaga na ronda
    Date: Thu, 12 Nov 2009 23:39:09 +0100

    mvoicem pisze:
    > No ale ta możliwość jest co chwilę. Co chwilę ktoś zjeżdża

    No ale niestety nie moim zjazdem. Mój jest mało uczęszczany, a poza tym,
    nie zjeżdża się na nim, bo do prawoskrętu jest osobny pas omijający rondo.

    > Gdyby przyjechał buldożer i zjadł wyspę, to bym ci nie kazał czekać
    > tylko uciekać, bo to przecież wiadomo że buldożery jedzące wyspy szykują
    > lądowiska dla kosmitów ... :) Tistan, proszę ....

    Nie potrafisz rozmawiać normalnie? O co prosisz? Omawiam sytuację i chcę
    wiedzieć czemu samo umieszczenie kwiatków na środku skrzyżowania ma
    powodować zmianę z ,,ustąp temu po prawej'' na ,,zmuś tego po prawej do
    wstrzeliwania się''.

    > Wtedy powstałoby skrzyżowanie gdzie każdy ma znak "ustąp pierwszeństwa
    > przejazdu"

    Ano. Czyli wszystkie wloty byłyby równorzędne.

    > No przecież to jest nieodłączna cecha ronda, że ciągle ktoś z niego
    > zjeżdża.

    Owszem, ale niekoniecznie tym zjazdem, na którym czekamy. Ba! Czasami w
    ogóle nigdy, jak jest pas omijający.

    > Ten kto wymusił pierwszeństwo. Czyli zazwyczaj ten kto wjeżdża na rondo.

    Ale obaj wjeżdżają.

    > Tristan, czy ty na pewno o rondzie mówisz? Widziałem może ze 2 ronda w
    > których wloty się stykają. Normalne rondo to takie że masz
    > wjazd/wlot/whatever, 50 metrów łuku, wjazd, 50 metrów łuku itd....

    Może u Was. U nas budują małe ronda, takie jak to:
    http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Zabrze,+trocera
    &Submit=Szukaj&long=18.76796615&lat=50.3101319&type=
    2&scale=1b&svActive=false

    Jeżeli jadę z północy i jestem na wysokości podłogowego ustąpa, a ktoś
    jedzie ze wschodu i jest na wysokości przejścia dla pieszych, to mamy
    zazwyczaj dylemat. Ja walę na wprost z założeniem, że jestem po prawej,
    ale nie zawsze się to sprawdza.

    Znów jak jadę z południa, to czekam jak ta ciota na tego ze wschodu,
    który znów dla odmiany się zatrzymuje i też czeka, bo kiedyś tam było tak:
    http://mapy.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geoc
    ode=&q=zabrze,+trocera&ie=UTF8&hq=trocera&hnear=Zabr
    ze&ll=50.31004,18.768747&spn=0.001686,0.004823&t=k&z
    =18
    i wschód był podporządkowany.

    > No jeżeli jeden kierunek geograficzny (np. E-W) jest dominujący, no to
    > ci z innych wjazdów mają pecha. Tyle że i tak mają lepiej niż jakby to
    > było klasyczne skrzyżowanie z 2 podporządkowanymi drogami.

    Nie. Niedawno było. I wtedy tyle się nie czekało. Rondo spowolniło
    przejazd, więc fala jest w miarę ciągła. Kiedyś było
    fala-przerwa-fala-przerwa, bo skrzyżowanie dalej są światła.

    > Tristan, ale jaki dylemat? Stoisz i czekaż aż masz wolne,

    Ale czemu mam czekać, skoro jestem z kimś w sytuacji równorzędnej? jak
    zabrać wysepkę, to nie każesz mi czekać, nicht wahr?

    Poza tym, drugi dylemat to przy wspólnym dojeździe, co opisałem wyżej.

    > Po pierwsze, nie lansuje niczego, tylko po prostu konstatuję stan
    > faktyczny. A on nie jest "wstrzelić się", tylko "ustąpić pierwszeństwa
    > pojazdom poruszającym się po drodze głownej"

    No ale wszystkie wloty są podporządkowane (w wersji polskiej) lub
    podporządkowane/równorzędne (w wersji ogólnej).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek