    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 27 Apr 2013 22:36:38 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl> <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl>
    <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl> <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl>
    <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl> <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl>
    <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl> <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl>
    <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl> <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl>
    <kl5r42$fha$1@news.task.gda.pl>
    <51769de6$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51779856$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177bb7a$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177fba3$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304250009540.632@quad>
    <5178f8fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <klatnt$eac$1@news.task.gda.pl>
    <5178fd7b$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <klauqa$ic8$1@news.task.gda.pl>
    <517907b4$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304252327500.3740@quad>
    <517bd0e0$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>

    On Sat, 27 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > co to jest prr?

    Powszechnie stosowany skrót, akronim, metoda przyjęta na
    wszystkich grupach i powszechnie znana:
    psp - pl.soc.prawo
    pms - pl.misc.samochody
    prr - pl.rec.rowery

    > Zawołanie na konia?

    A nie, to już byłby wynalazek Animki (choć być może będzie
    trzeba odszczekać, pewnie na TAKI pomysł by nie wpadła).

    > Nie rozumiem... Że rowerzyści 25 a 46 nierowerzyści?
    > A przeskalowano wyniki o udział liczbowy w ruchu?

    Że tak spytam, udajesz Greka?
    "_rowery" to jest wyselekcjonowana baza wypadków Z UDZIAŁEM
    ROWERZYSTÓW.
    Statystyka wypadków bez udziału rowerzystów jest oczywiście
    o rzędy wielkości wyższa!

    > Poza tym, ,,zamęt'' a powodowanie wypadków to inne.

    Zgoda.

    > Ponieważ rowerok zapala u mnie czerwoną lampkę braku zaufania,
    > to jeszcze żadnego nie potraciłem.

    Za to pozostali kierowcy więcej razy spowodowali wypadek
    przez wymuszenie, niż owi rowerzyści.

    > Zamęt oznacza tez to, co pisałem w innym liście, że rowerok mi wbrew
    > przepisom robił na złość. Żaden z nas nie został ranny, ale zamęt był.

    Przyjęto.
    Tak ku czystej ciekawości, możesz podać na czym to polegało,
    owo robienie na złość?

    > No i?

    To jest skala owej wypadkowości - można sobie porównać sprawców.

    Uwaga ma prosty cel - uzmysłowienie sobie, że "widoczne" i *postrzegane*
    jako niebezpieczne zachowania często są znacznie mniej niebezpieczne
    niż te naprawdę powodujące zagrożenie.

    > Co nie znaczy, że nie powinno się wdrożyć kursów dla roweroków. W sumie to
    > może nawet powinny być w cyklu edukacji szkolnej.

    To ostatnie może być słuszne, podobnie, jak obowiązkowe szkolenie
    z podstaw prawa.
    Ale nie ma najmniejszego związku z "obowiązkowym PJ".
    Rzeczywiście, szkoła podstawowa jest od tego, aby uczniowi pokazać
    wszystkie "rzeczy podstawowe".

    > Owszem. Byłbym za wprowadzeniem wieloetapowych egzaminów i stopniowania
    > uprawnień.

    Tu nie chodzi o stopniowanie.

    > No to po co złośliwie ją skosił? :-P

    > Bo są debilami. Ja nie koszę. Więc się da. Mówię o osobówce. Bo że coś
    > większego czasami nie ma wyjścia, to wiem.

    Hm... prawie wierzę, ale patrząc na czasami dość khem, głupio
    poprowadzone linie, ciągłe w miejscach w których to nie ma sensu,
    jednak tylko "prawie".

    > Nie cykliczne, stopniujące wiedzę.

    Nie.

    > Bo żebym miał co 5 lat zdawać ten obecny egzamin, to po co?

    Jeśli kierujący ma znać przepisy *oraz* celem do tego (Twoim
    zdaniem jedynym skutecznym) jest egzamin, to żeby znał
    OBECNE przepisy, jedyną metodą jest sprawdzenie DZIŚ.

    > Z palcem w dupie go zdaję.

    ...i wszyscy Twoi znajomi też?
    Bardzo proszę, staraj się nie stracić wiarygodności ;)

    > No chyba żeby powiedzmy z przepisów.

    Oczywiście.

    > Cykliczne powinny być badania lekarskie.

    Też.

    > Ja bym widział tak, że pierwszy etap jak jest i uprawnienia do jazdy wolno

    Niezbyt.
    Ale nie chce mi się polemizować.

    pzdr, Gotfryd