  • Data: 2004-06-03 20:09:06
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:kbvub0hfrvebn8upmteg3i6giarlq9dnjf@4ax.com...

    > Tomasiku szaleju się napiliście ? O tym CZY jest to skrzyżowanie z
    > ruchem okrężnym zwane 'rondem' stanowią znaki drogowe, a NIE
    > sygnalizacja.
    > Dalej - istnienie sygnalizacji nie zmienia faktu, że jest to rondo !

    Artur, a w jakiej kolejności stosuje się w tym wypadku przepisy? Gdyby
    było tak, jak piszesz, to samochód dojeżdżający do ronda miał by
    pierwszeństwo przed tym w rondzie pomimo czerwonego światła. A tak nie
    jest. A skoro tak nie jest i stosuje się światła, to fakt, czy to jest
    rondo, czy skrzyżowanie z wysepką na środku w praktyce nic nie zmienia.

    Po za tym pojęcie skrzyżowania o ruchu okrężnym jest cokolwiek
    abstrakcyjne. Ustawienie stosownych znaków może skrzyżowanie z wysepką po
    środku zamienić w rondo. Jak znaków takich nie ustawisz, to i tak wysepki
    objeżdża się z prawej strony.

    Zresztą nie ma to większego znaczenia i są to dywagacje akademickie.
    Wyjeżdżając z ronda dajesz prawy kierunkowskaz, a nie lewy - i mam
    nadzieję, ze tego nie negujesz. Jeśli przy działających światłach tak
    uczynisz, to też się nic nie stanie.