  • Data: 2004-06-06 16:31:27
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Jeśli przyjąć, że "rondem" jest każde skrzyżowanie oznaczone znakiem C-12,
    >to masz rację.
    Nie ma co przyjmować to są fakty i każdy kierowca mówiąc umownie rondo
    ma na myśli skrzyzowanie o ruchu okrężnym (czyli skrzyżowanie
    oznaczone znakiem C-12).

    >Bo pierwszeństwo tramwajów w żaden sposób nie wiąże się ze znakiem C-12
    >lub jego brakiem.
    Nieprawda ! Wiąże się - czytaj poniżej. I by nie było wątpliwości
    podkreślałem istnienia związku znak C-12 + sygnalizacja świetlna.

    >Żaden przepis tego osobno nie normuje.
    Ależ normuje i właśnie skrzyzowanie z sygnalizacją świetlną przepis
    odróżnia od takiego na którym jest znak C-12 ! Oto jego treść:

    "§ 95. 4. Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o
    ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, [..] pod
    warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się
    na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
    oznaczonym znakami C-12."

    Czyli to, co wcześniej pisałem na 'zwykłym' skrzyżowaniu może je
    opuścić, jeśli 'przepuści' tylko tych jadących na wprost, a na rondzie
    nie ma takiej możliwości - musi czekać do zmiany świateł (tylko
    dlatego, że JEST to rondo za światłami. Bez świateł opuszcza je mając
    pierwszeństwo, ale ustępuje wjeżdżając na rondo).

    Artur Golański