  • Data: 2004-06-06 19:47:15
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:12g6c0hvhi71mekr8ph4u32lut00n8to0v@4ax.com...

    > Nie ma co przyjmować to są fakty i każdy kierowca mówiąc umownie rondo
    > ma na myśli skrzyzowanie o ruchu okrężnym (czyli skrzyżowanie
    > oznaczone znakiem C-12).

    Ja bym tak bardzo nie generalizował. U nas (Nowy Sącz) znakiem C-12
    oznaczono Rynek, a nikomu do głowy nie przyszło by go nazwać rondem.

> [...]
    > ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, [..] pod
    > warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się
    > na wprost. Przepisu nie stosuje się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym
    > oznaczonym znakami C-12."
    >
    > Czyli to, co wcześniej pisałem na 'zwykłym' skrzyżowaniu może je
    > opuścić, jeśli 'przepuści' tylko tych jadących na wprost, a na rondzie
    > nie ma takiej możliwości - musi czekać do zmiany świateł (tylko
    > dlatego, że JEST to rondo za światłami. Bez świateł opuszcza je mając
    > pierwszeństwo, ale ustępuje wjeżdżając na rondo).

    W takim razie masz rację.

    Ale przy okazji zastanawiam się, jak zinterpretować przywołany przez
    Ciebie przepis. Zakładając, ze nie ma dodatkowych świateł, to skąd
    motorniczy ma wiedzieć, jakie się palą światła? - Wiem, ze zazwyczaj są
    odrębne światła dla wyjazdu.