  • Data: 2004-06-06 11:22:37
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:mek5c0tjo09up2hhle9f835o9ib99k6b9q@4ax.com...

    > Robert, jak poczytasz na temat pierwszeństwa przejazdu oraz znaczenia
    > znaków nakazu to, używając Twoich słów "zrozumiesz", ze mylisz
    > podstawowe pojęcia.
    (...)

    Jeśli przyjąć, że "rondem" jest każde skrzyżowanie oznaczone znakiem C-12,
    to masz rację.

    > Podałem przykład pojazdów szynowych, a który pomijasz.

    Bo pierwszeństwo tramwajów w żaden sposób nie wiąże się ze znakiem C-12
    lub jego brakiem. Żaden przepis tego osobno nie normuje. Jeśli nie ma A-7
    (lub B-12) to pojazd szynowy ma pierwszeństwo i już. Nawet, jeśli nie
    będzie C-12. Dla tego pominąłem tę kwestie jako moim zdaniem nieistotną.

    > Jest to herezja i ja nie mam zamiaru z nią walczyć. Powtarzam -
    > skrzyżowanie jest jedno, zgodnie z definicją skrzyżowania (przecinają
    > się drogi - masz nawet "łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    > takie przecięcia").

    Ja nie napisałem, ze to są cztery skrzyżowania, tylko zaproponowałem dla
    ułatwienia je tak potraktować. Po prostu rozważać pierwszeństwo przejazdu
    w odniesieniu do każdego przecięcia się ruchu. Jeszcze raz podkreślam, że
    TAK JE POTRAKTOWAĆ. Po to, by nie tworzyć dodatkowych reguł przejazdu
    przez rondo ze światłami.

    > Moja rada-popytaj np. instruktora nauki jazdy lub kogoś mądrzejszego.
    > Ja wiem jedno- znając cię z wielu poprzednich długich dyskusji, bardzo
    > niechętnie przyznawałeś mi rację, pomimo twardych dowodów, dlatego nie
    > liczę, że zrobisz to teraz.

    Wiesz, ja rącze nigdy nie upieram się przy tym, ze zawsze mam rację. Nie
    wiem do której dyskusji się odnosisz, ale pewnie mnie nie p[przekonałeś i
    już.

    > To NIE ja postanowię, bo tak stanowi prawo, tylko zamień słowo "rondo"
    > które także i Ty używasz na prawidłowe "skrzyzowanie o ruchu okrężnym"

    Jak napisałem, to w sumie masz rację. No w końcu przy światłach się
    również wokół klombu jeździ. Co nie zmienia faktu, że wówczas należy się
    stosować do sygnalizacji, a nie do zasad przejeżdżania przez ronda. I w
    takim kontekście się wypowiadałem.

    > Nieprawda, gdybyś tak napisał, użył słów "rondo potraktować" (czyli
    > jest to dalej rondo !) to nie zwróciłbym ci uwagę, ale ty napisałeś
    > coś co nie jest do przyjęcia - odświeżam Twoją pamięć:
    > (bo chyba próbujesz się 'wyślizgać' ;-))

    No to ja przytoczę całą wypowiedź, bo ty się odnosisz do jej ostatniego
    zdania wyrwanego z kontekstu i czytanego osobno silnie wypaczającego sens
    całej wypowiedzi:

    Potraktuj rondo jako po prostu zawiniętą w okrąg ulicę, a wszystko stanie
    się proste. Wówczas okaże się, że możesz na nim tylko skręcać w prawo.
    Raz, gdy wjeżdżasz i raz gdy wyjeżdżasz. jak długo jedziesz tą zawiniętą
    ulicą nie ma znaczenia, więc kierunkowskazu lewego w ogóle nie używasz.
    Oczywiście mowa o rondzie bez świateł. Bo jak są światła, to nie jest to
    rondo, tylko normalne skrzyżowanie z wysepką pośrodku.

    I w sumie masz rację, ze to skrzyżowanie pozostanie jako rondo, tym nie
    mniej nadal się upieram, że po włączeniu sygnalizacji najlepiej o tym
    zapomnieć i TRAKTOWAĆ JE jako szereg odrębnych skrzyżowań.