  • Data: 2004-06-05 07:55:19
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    [Robert - bój się boga, kto przeczyta tyle tekstu ?]

    >Chodziło mi właśnie o to, ze najpierw światła, potem znaki a na końcu
    >przepis. Może niezbyt jasno to opisałem.
    Tak-napisałeś przepisy, a teraz pominąłeś najważniejsze. Otóż sygnały
    świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu (tylko przed TYMI znakami !).

    > W sumie masz rację, że bez względu na to, czy są
    >światła, czy ich nie ma to miejsce to nadal pozostanie skrzyżowaniem.
    Skrzyzowanie 'tak' i rondo też 'tak' (znak C-12 jest i będzie, a
    sygnalizacja go ani odwołuje, ani ma przed tym znakiem pierwszeństwo).
    I o to mi szło - to poprawiłem w twej wypowiedzi.

    >Teraz pozostaje do rozszczygnięcia kwestia, czy pomimo włączonej
    >sygnalizacji świetlnej skrzyżowanie owo nadal pozostaje skrzyżowaniem o
    >ruchu okrężnym, czy nie.
    Nie ma co rozstrzygać - to wcale nie podlega dyskusji -znak C-12 nie
    przestał obowiązywać.

    >Jednak głównym celem tego znaku nie jest klasyfikacja skrzyżowań, a
    >określenie pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu o wyłączonej
    Nieprawda ! Znak C-12 definiuje tzw rondo, gdzie ruch odbywa się....
    I żadnego pierwszeństwa NIE ustala. Pierwszeństwo ustalają przepisy
    (ten, kto nadjeżdża z prawej) z tym, że ... ! Ponieważ dodatkowo przed
    takim skrzyzowaniem ustawiono także znak A-7(on właśnie ustala
    pierwszeństwo) dlatego obowiązuje ten znak, a nie przepisy.

    > Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo kierującego
    Korekta - znaczenie znaków jest każdy oddzielnie. Znak C-12 oznacza
    jedno, a znak A-7 drugie, połączenie tych dówch znakóe NIE zniania
    nagle żadnego z nich (do tego służą tabliczki)

    >Choć przyznać muszę, że znaku C-12 nie znosi, bo on nei określa
    >zasady pierwszeństwa przejazdu, a jedynie sposób objeżdżania wysepki.
    No właśnie - kolejnym twoim wnioskiem jest oczywisty rondo pozostaje
    rondem, bez względu na to czy sygnalizacja działa, czy też nie. Masz
    także przykład pierwszeństwa pojazdów szynowych+sygn. świetlna,
    uzależnoną od tego czy jest to rondo (ustawiony znak c-12) czy też nie
    ma znaku.

    >a zatem z punktu widzenia przepisów owo rondo przestaje być "rondem".
    Nie, nie... do końca świata nie. Jest znak jest rondo !

    >Wyobraź sobie następującą sytuację. Mamy skrzyżowanie oznaczone znakami
    >C-12 i A-7 z włączoną sygnalizacją świetlną. Przy czym sygnalizację
    >zainstalowano tylko i wyłącznie na drogach dojazdowych do ronda i nie ma
    >jej wewnątrz skrzyżowania.
    przykro mi, ale moja wyobraźnia nie pozwala na dopuszczenie takiej
    możliwości, która byłaby totalną bzdurą, nie tylko ze względu na
    zagrożenie bezpieczeństwa, ale bezsensowny byłby cel wprowadzenia
    sygnalizacji - po co ? wydać kupe pieniędzy po to by wszystkich
    wpuścic na rondo i niech strzelają do siebie ?

    >Eee! Coś mieszasz. Jeśli do znaku C-12 nie dołączono znaku A-7, to niby z
    To raczej ty nie doczytałes słowa 'zwykłe' czyli nie rondo, czyli brak
    znaku C-12.

    >bez względu na to, czy nadal to skrzyżowanie nazywamy "rondem", czy
    >nie. To jeszcze jeden dowód na to, że to spór akademicki.
    Przypominam, ze spór był nie o to czy jest to skrzyżowanie, bo jest,
    tylko, o to iż napisałeś rondo z sygnalizacją nie jest już rondem.
    Co nie jest prawdą - ja uzasadniłem różnicą pirewszeństwa poj.
    szynowych i tym ,że znak C-12 nadal obowiązuje (a znak ten jest
    "odpowiedzialny za nazwę" rondo).

    >Ja proponuję następujący wniosek: Otóż rondo z włączoną sygnalizacją
    >świetlną pozostaje nadal rondem (bo obowiązuje znak C-12)
    Twoja propozycja idzie w dobrym kierunku, z tym, że to nie jest twoja
    dobra wola, czy nasz wspólnie wypracowany wniosek, tylko korekta
    twojej poprzedniej wypowiedzi, a więc de facto przyznanie się do błędu

    >należy je traktować jak zbiór normalnych skrzyżowań.
    Nie, jest to jedno skrzyżowanie.

    >wyłączeniem pojazdów szynowych, które jak wiadomo na skrzyżowaniu
    >różnorzędnym mają pierwszeństwo. Skoro mają, to i w rondzie zjeżając z
    >niego będą go miały, bo tak obowiązują zasady ogólne.
    Skupiliśmy się na sygnalizacji świetlnej (jest lub jej nie ma). A na
    rondzie bez niej (sygnalizacji) mają pierwszeństwo (zjeżdżając),
    natomisat z sygnalizacja nie mają - bo jest to rondo i tylko dlatego !
    I to bardzo ważne, dlatego nie wolno zapominać czy jestem na rondzie
    (z sygnalizacją) czy też na zwykłym skrzyżowaiu (dalej z sygnalizacją,
    ale bez znaku C-12)

    Artur Golański