eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Date: Sun, 9 Jun 2024 15:02:26 +0200
    <z9T5O.5$rKIa.1@fx14.ams1> <v39q96$6m4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <n%76O.458$Wgff.353@fx05.ams1> <v3edis$tf4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <v3h5q5$mq$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3hcsf$5ni$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <v3hlu6$b41$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3hp58$dnc$1$pozboju@news.chmurka.net> <fea7O.679$Wgff.239@fx05.ams1>
    <v3jn9c$tq$1$pozboju@news.chmurka.net> <nCd7O.1666$fu44.331@fx09.ams1>
    <v3k3q0$a8s$1$pozboju@news.chmurka.net> <BQs7O.2234$ASEc.1223@fx12.ams1>
    <v3m5lr$vn$3$Shrek@news.chmurka.net> <Q6x7O.728$oh1b.368@fx11.ams1>
    <a...@w...eu> <v3nc30$uq8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <OrN7O.1324$vy62.337@fx15.ams1> <v3rocd$rsu$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <wRd8O.8720$fu44.3202@fx09.ams1> <v3s2sg$4ef$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <N6s8O.2$_C7c.0@fx01.ams1> <v3uf6i$85d$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <veP8O.5$BCg3.1@fx09.ams1> <v40thc$efk$1@news.chmurka.net>
    <v43s5o$3cagb$1@dont-email.me>

    W dniu 09.06.2024 o 11:20, Kviat pisze:

    > (...)

    > (...)

    > A jednak jest pewna różnica.
    >
    > Jeśli ktoś mnie nazywa zdradziecką mordą, to na mnie raczej słabo to
    > działa, bo wiem, że nie jestem. Nie zagłosuję na palanta i już.
    > Ten ktoś po prostu kłamie.

    Ostatnio oglądałem rozmowę Mazurka z Petru na kanale zero. Ogólnie
    rozmowa zeszła tam na chamówę w sejmie. Taką dosłowną, w sensie
    przemawiasz na mównicy, a przeciwnicy drą do ciebie ryja. Ryszard
    opowiadał, że mikrofony ustawione są tak że w przekazie TV słychać tylko
    mówcę, nie salę. Dlatego, trzeba umić mówić swoje, bez względu na to co
    na sali się dzieje. Stwierdził też, że Jarosław słabo to umie, po drugie
    nie umie nie reagować na to co mu krzyczą na sali gdy przemawia i łatwo
    go z równowagi wyprowadzić. Tak też było z tymi zdradzieckimi mordami,
    to akurat pamietam, były to słowa skierowane bezpośrednio do tych z sali
    którzy krzyczeli do niego coś o jego śp. bracie. To nie było do Ciebie
    czy do mnie. Choć oczywiście nie omieszkano tego wykorzystać właśnie w
    ten sposób.

    Ale to na marginesie, niech się Jarosław broni sam jak chce. A że się
    jakoś specjalnie nie broni, widać mu to na rękę - choć wyszło
    przypadkiem i nie o to chodziło.

> [...]
    > no to są gorsi, a on lepszy. Nie zastanawia się nad tym głębiej, bo nie
    > potrafi. Poczuł się dowartościowany.
    > Ten przekaz jest kierowany do nich, a nie do mnie. Jest to _celowe_
    > nastawianie jednych, przeciwko innym. I nie mnie taki przekaz nastawia
    > wrogo od innych.
    >
    > Jeśli ktoś by mnie nazwał faszystą (homofobem...), to zwyczajnie (albo
    > bezczelnie...) kłamie. Bo nie jestem. Moje niezadowolenie nie jest z
    > powodu tego, że ktoś mnie zaliczył do faszystów, przydzielił mnie do
    > jakiejś gorszej kategorii, tylko z powodu tego, że kłamie. Że zrobił to

    No ale o tym mniej więcej mówię. Nie bierzesz tego do siebie co nie
    znaczy, że przechodzisz obojętnie, gdy ktoś Cie nazwie homofobem albo
    zdradziecką mordą. Ktoś mówi o Tobie nieprawdę, więc tak jak pisałem do
    MD, sprzeciw jest naturalną i zdrową reakcją.

> [...]

    > popierającymi faszyzm, przecież to jest polaryzacja! PO skłóca ludzi!
    > Tyle, że to jest stwierdzenie faktu, a nie kłamstwo w _celu_
    > polaryzacji. Nikt tych ludzi nie "przydziela" do "gorszej" grupy
    > _kłamstwem_. Oni sami sobie to robią.
    > Oburzenie tych ludzi nie jest spowodowane czyimś _celowym_ kłamstwem,
    > lecz z powodu stwierdzenia faktu. Takie obrażanie się jest całkowicie
    > irracjonalne.
    > Dlaczego, skoro nie są faszystami, nie popierają faszyzmu, idą z
    > faszystowskimi (homofobicznymi... itd.) hasłami?

    OK. Demonstracja o której mówimy, nazywa się marszem niepodległości.
    Zgadza się, idą w niej też różnej maści naziole, miłośnicy malarstwa.
    Idą też zwykli ludzie z biało czerwonymi flagami z takim już czysto
    patriotycznym nastawieniem, nie mającym nic wspólnego z malarstwem.
    Dlaczego uznajesz, że malarze są tu nadrzędni i biało-czerwoni idą pod
    ich banderą, a nie na odwrót? Dobra, może nie dlaczego Ty. Ty możesz
    mieć swoje poglądy i basta, Twoje poglądy nikogo nie spolaryzują. Ale na
    pytanie, dlaczego część mediów tak to przedstawia odpowiedźą jest
    właśnie dążenie do podziałów w społeczeństwie. Bo inaczej brzmi, jeśli
    nazwie się to wielotysięcznym pochodem faszystów, a inaczej jeśli będzie
    to pochód zwykłych ludzi o nastawieniu patriotycznym w którym też wzięli
    udział różnej maści faszyści i inne indywidua.

    I jest tu pewna różnica względem marszu równości. Ale po kolei.
    Faszysta, to brzmi źle. Niejednemu z nas faszyści wyrżnęli dziadków i
    pradziadków. Jeśli więc więc pójdę z biało czerwoną na marsz
    niepodległości, a po tym usłyszę że jestem faszystą, to trochę inny
    kaliber, niż gdy pójdę jako hetero na paradę równości i po wszystkim
    ktoś mnie nazwie pedałem. Różnica jest taka, że do "pedałów" nic nie
    mam. I w zasadzie nazwanie mnie tak spływa po mnie. W paradach równości,
    nie uczestniczą osoby, których nazwanie "pedałami" by przejęło. Raczej
    takie nazywanie daje im paliwo do dalszej działalności (mamy pogłębianie
    polaryzacji). Natomiast nazwanie faszystą uczestnika marszu
    niepodległości, któremu akurat faszyści pół rodziny wycięli to zupełnie
    inny kaliber emocjonalnego ładunku. Żeby to przenieść na drugą stronę.
    Jak by marsz równości nazwano marszem pedofili. Jestem pewien, że gdyby
    jakieś media chciały to tak nazwać pretekst by znaleźli, jak to że w
    marszu niepodległości naziole łażą.

    > A faszyzm i homofobia, to zło - nie ma żadnych wątpliwości. Bycie
    > faszystą jest złe, to zdecydowanie przynależność do _gorszych_, _złych_
    > ludzi. I ci ludzie to wiedzą, bo przecież nie są debilami, a mimo tego
    > sami się do tej grupy "zapisują".
    > Nie jesteś faszystą? Nie popierasz faszyzmu? To nie popieraj i nie chodź
    > razem z nimi w ich demonstracjach.
    >
    > Nielubienie kogoś za podawanie faktów, to nie jest to samo, co
    > nielubienie kogoś za kłamstwo.

    Marsz faszystów jest faktem. Bo byli faszyści i maszerowali. Czy to są
    wszystkie fakty odnośnie kto maszerował? Uczciwy przekaz wymienił by
    wszystkie znaczące fakty.

    PD