    Date: Wed, 18 May 2022 07:18:48 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6279e686$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <faDeK.505662$Lc1.74987@fx12.ams1>
    <627b498d$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <tCkfK.268486$Mih.132366@fx05.ams1>
    <627de4ea$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <lHDfK.620680$Lc1.142166@fx12.ams1>
    <627f6864$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <s%ZfK.276280$Mih.197884@fx05.ams1>
    <62808ec9$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <_NhgK.204634$sMg.41819@fx06.ams1>
    <6281e4f6$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ABgK.1058412$sb1.447612@fx11.ams1>
    <6283d903$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <vpZgK.36947$tX09.2092@fx10.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Bo nadal nie widzę jakoś środowiska naukowego umaczanego w tym
    > wszystkim.

    Ależ ich przedstawiciele brylowali w mediach i swoje wystąpienia
    przedstawiali jako naukowe konsensusy. Nasz horban pierodlił od sasa do
    lasa na przykład:P

    > Przecież bierze się to pod uwagę, tyle, że zrobiono to tak, że akurat Ty
    > się z tym nie zgadzasz.

    Oczywiście, że nie tylko naukowcy a nawet nie przede wszystkim
    zarządzają pandemią. Ale jak się o tym głośno powie, to jak widzisz
    wyskakuje olin i pyta czy "poinformawałeś już naukowców, że się mylą" a
    kwiatek twierdzi, żeś antynaukowy szur i życzy powrotu do zdrowia:P

    > No to jak chcesz porównać np. tę wietrzną ospę z kowidem?

    NIe chcę - chcę kowida z kowidem. Skoro obiektywnie określono definicję
    infekcji objawowej na początku w badaniach dopuszczających to wystarczy
    się tego trzymać. Nie ma tu żadengo problemu.

    > Mogła i być manipulacja, nie wiem.

    No jak nie - bądź odpowiedzialny zaszczep się dla innych jak już było
    wiadomo że przed transmisją nie chroni... i jechanie po nieszczepach
    jakby babcie osobiście zabili.

    > Tak samo nie wiem, czy byłoby tak
    > dobrze, jakby jej w ogóle nie było. Byłoby lepiej?

    Oczywiście że nie.

    > ten upadek edukcji, gospodarki, i inne, które
    > widzisz, a które też przełóż na chirych i trupy.

    To akurat nie szczepionki a głupawe obostrzenia. No właśnie - ktoś
    policzył ile kosztowało szacunkoweo uratowanie jednego życia? Bo jak
    liczyłem ile kosztowało uratowanie jednego człowieka spoza grupy ryzyka
    szczepionkami to wyszło około 10 milionów.

    > Bo mieszasz opinie naukowców z medialnym konsensusem naukowym.

    Tu akurat zasady były jasne - prowadzi się badania kliniczne, podwójna
    ślepa próba i liczysz zachorowania (lub jak wolisz infekcje objawowe) i
    na tej podstawie wylicza się skuteczność szczepionki. Co do metody jest
    konsensus i to nawet można go nazwać "naukowym".

    > No i jak to ma dezawuować naukę?

    Nie wiem - pytaj olina i kwiatka, co dostają piany na ustach jak im
    powiesz, że to się przenika - śmiało powiedz im że ich "naukowy
    konsensus" jest w istocie "konsensusem
    polityczno-medialni-biznesowo-naukowym".

    > Wiemy?

    No wiemy. Już nawet horban się dał sobie spokój z "nie będą zarażali bo
    nie będą zarażeni".

    > Nie wiem bo nie wiem jak takie WHO działa. Również, zasadniczo
    > epidemia/pandemia się jeszcze nie zakończyła.

    Nigdy się nie skończy - wirus zostanie z ludzkością i już.

    > Jakiś raport z SARS AD
    > 2003 czy MERS był powstał?

    No właśnie - powstał?

    > Serio? :)

    No - aż kulsony co miesiąc poligon w centum blokują, bo zainteresowani
    przychodzą i dyskusję prowadzą:P

    > jakaś zbieżność nie implikuje racji

    Nie no - rację mieli:P Może nie dlatego, że takie mądre szury były ale
    że "naukofcy" (tak będę pisał jak będę miał na myśli "naukowców
    medialno-politycznych) znów się pomylili. Napisz olinowi że zbieżność
    nie implikuje racji:P Możesz dodać, że do dziś w większości danych
    statystycznych widać zabory:P

    ???

    --
    Shrek