    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Fri, 11 Mar 2022 11:08:56 +0100
    <1...@4...net>
    <1_yUJ.125558$sga6.35304@fx10.ams1>
    <6222fc01$0$481$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <62263282$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <q01k0v6hzrnz$.ws35fd5nx2d5$.dlg@40tude.net>
    <62278789$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <4p1d7s5awf8n.upo5nhgxshtz$.dlg@40tude.net>
    <622912eb$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <8h62tqpm2xnd$.15raac6w5bbwd.dlg@40tude.net>
    <622a5199$0$467$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 20:29:31 +0100, Shrek napisał(a):

    > Po prostu tłumaczę ci że na podstawie jednego propagandowego obrazka
    > n-wymiarowej przestrzeni w dwóch wymiarach to zasadniczo gówno widać.
    > tak - korelację z demoludami widać znacznie lepiej niż jakąś inną -
    > wystarczy przedrzeć kartkę na pół i ani na górze ani na dole nie masz
    > żadnej wyraźnej korelacji (zwłaszcza na dole), za to na dolnej połowie
    > będziesz miał prawie same demoludy a na górej starą europę - prawie 100%
    > korelacja. Więc tak - na tym obrazku o wiele lepiej widać demoludy niż
    > korelację ze szczepianiami.

    No i pokazałem, że ta korelacja jest pozorna, bo przed szczepieniami żadnej
    korelacji z zaborami nie było:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Wbrew temu co piszesz, korelacja ze szczepieniami dla IV fali jest dużo
    lepsza niż z zaborami:
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view
    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Od kiedy 0.62 > 0.88?

    cQ/m/GgU495FiBAAJ

    > Dokladnie to napsiałem w kontekście zapobiegania zachorowaniom (bo tak
    > się zwykło definiować skuteczność szczepionki). Więc tak - formalnie
    > rzecz biorąc szczepionka pół roku po przyjęciu "pełnej dawki" przestaje
    > działać (ma skuteczność 0-10%).

    Medycy mają inne zdanie na temat definicji skuteczności szczepionki i wolą
    zachorowania od zakażeń:
    "Najbardziej wartościowa metoda polega na sprawdzeniu, o ile rzadziej
    chorują na daną chorobę zakaźną osoby szczepione w porównaniu do
    nieszczepionych."
    https://szczepienia.pzh.gov.pl/wszystko-o-szczepieni
    ach/jak-sie-bada-skutecznosc-szczepionek/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl