  • Data: 2020-01-24 21:37:53
    Temat: Re: Katastrofa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.01.2020 o 21:09, J.F. pisze:

    > No ale jakos tak to wyglada, czesciowo wedle Twoich slow.
    >
    > Powinno byc normalnie zapisane "postepowanie wyjasniajace" i by sobie
    > prokurator sprawdzil bez wysysania zarzutow.

    Wele rzeczy "powinno być". Ja przykładowo bym postulował, by można na
    czynnościach sprawdzających robić oględziny, bo masę zbędnych rzeczy się
    wszczyna tylko po to, by oględziny zrobić.

    > No to sie zmieni zarzut zgodnie z sytuacja, w czym problem ?
    > Sam przeciez pisales, ze pierwszy nieistotny.

    No właśnie. Nie ma większego znaczenia.

    > Tylko ... tam rozni po kolei walili, wiec nie bardzo widze jak ma z tego
    > wyjsc katastrofac.
    > Chyba ze kierowcom zwykle wypadki, a drogowcom - katastrofe.

    Nie znam stanu faktycznego, to tym bardziej pozostaje mi ufać, że ten,
    co znał dobrze zrobił.

    > No ale jak zaczales z grubej rury, doprowadzenie do samobojstwa,
    > to jak sie potem wycofac, gdy odkryjesz, ze do samobojstwa doprowadzily
    > niewlasciwie naliczone podatki i straszacy komornik ? :-)

    Tak na potrzeby tej konkretnej dyskusji WYMYŚLIŁEM kazus.

    Policja zostaje wezwana na miejsce wypadku drogowego. Na ulicy leżą
    zmasakrowane zwłoki. Sprawca zbiegł. Wszczynane jest postępowanie w
    sprawie spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym.

    Po wszczęciu okazuje się, że jeden ze świadków zeznał, że kierowca walca
    drogowego dłuższą chwilę gonił "ofiarę", aż ta się wywróciła i wpadła
    pod walec. No więc ujętemu kierowcy przedstawiono już zarzut zabójstwa
    przy użyciu walca drogowego. Po kilku miesiącach przyszła opinia
    biegłego i się okazało, ze to nie był człowiek, tylko małpa przebrana za
    człowieka i po zmianie zarzutów akt oskarżenia poszedł za "znęcanie się
    nad zwierzęciem".

    Mam świadomość, ze kazus przekombinowany, ale w sprawach gospodarczych,
    to zmiany pomiędzy artykułami 286, 287, 267, 296, 297, to sa na porządku
    dziennym przykładowo. Na końcu bywa, ze jeszcze dojdzie pranie brudnych
    pieniędzy jakieś.

    --
    Robert Tomasik