    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura po zmarłym
    Date: Tue, 15 Mar 2011 13:04:21 -0500

    On 3/15/2011 12:54 PM, dK wrote:

    > Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest tytuł wpłaty. Przy każdej wpłacie jest zaznaczone. W tym przypadku,
    > ze jest to emerytura za taki i taki okres.
    > Co do tego komu ZUS tą ostatnią emeryturę przekazuje określa się w ZUSie
    > . Składa się przy tym druk zdaje się Rg-28.
    > Taki druk był złożony. ZUS w tym przypadku zachował sie prawidłowo.
    > Dyrektor stwierdził nawet że ta emerytura się nie należy ale jak mam
    > wątpliwości, to proszę złożyć reklamację.
    >
    > I istotnie, dochodzi czasem do sytuacji gdy emeryt umiera przed końcem
> [...]

    było już gdzieś w orzecznictwie, że jeżeli emeryt zmarł w trakcie
    miesiąca, to za ten miesiąc emerytura powinna być wypłacona, nawet jeśli
    śmierć nastąpiła przed dniem wypłaty.

    natomiast nie zmienia to faktu, że ta emerytura jest masą spadkową (w
    przeciwieństwie, np do obowiązku zwrotu jako nienależna)
    I bank zachował się prawidłowo jeśli konto było wspólne. Zablokował
    połowę środków.
    Chyba, że ktoś wskaże przepis mówiący, że ta emerytura nie wchodzi do
    masy spadkowej. (a nie przepis, że nie trzeba tej emerytury zwracać).