  • Data: 2011-03-16 13:32:13
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/16/2011 4:53 AM, dK wrote:

    > Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam odpowiedź z zupełnie innej strony, z ZUSu. Wynika z niej, że nie
    > przysługuje wypłata należnej emerytury na konto zmarłego.

    A mozesz tą odpowiedź zeskanować i wrzucić tutaj, bo nie wiem ile z tego
    co napisałaś jest z zus, a ile towjej własnej interpretacji.

    > Ta emerytura musi trafić do rąk najblizszej osoby z którą prowadził
    > zmarły gospodarstwo domowe

    bo?

    - czyli zgodnie z cytowanym artykułem i tej
    > osobie są one należne i nie może być absolutnie przedmiotem dziedziczenia.

    to tez z zusu czy juz twoje?

    > Problem jest więc sztuczny stworzony przez Bank. ZUS poszedł jednak na
    > rękę i zarząda zwrotu z Banku tej emerytury jako przelanej na konto
    > zmarłego.

    ciekawe na jakiej podstawie.

    Nie wiadomo co zrobi jednak bank, bo było to konto wspólne, a
    > po śmierci współwłaściciela już konto wdowy, czyli jak najbardziej osoby
    > uprawnionej do odbioru tego świadczenia. Możliwe, ze w ten sposób uda
    > się odgryźć bankowską łapę.

    jak to co. odpisze, ze bank nei jest stroną i zwrotu nalezy domagac sie
    od wlasciciela konta a nie od banku, bo to nie bank jest właścicielem
    tych pieniedzy.