  • Data: 2011-03-16 05:45:58
    Temat: Re: Emerytura po zmarłym
    Od: "dK" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iloqna$1nt$7@inews.gazeta.pl...

    > No wiec proszę po raz kolejny o podanie jakiegokolwiek orzecznictwa po za
    > twoim własnym.

    Nie chodzi mi o moją interpretację. To ja zgłosiłem problem i gdybym znał
    orzecznictwo, to nie zawracałbym gitary.
    Zgłosiłem tu na grupie z mysłą, ze dostanę tu jakąś pomoc właśnie w tym
    zakresie. Nie jestem prawnikiem, ale doskonale wiem, że w prawie bardzo
    często jest tak, że nawet jak coś jest napisane prosto jak drut to trzeba
    mimo wszystko mocno się wysilać by udowodnić, że białe jest białe.
    Stąd mamy, niestety, takie bandyckie postępowania banków wobec swoich
    klientów stojących na dużo słabszej pozycji.

    Tu wielokrotnie piszecie i co potwierdza się w innych wypadkach, że połową
    salda współwłasciciel konta może dysponować, ale WYRAŹNIE napisałem, że bank
    ma "wątpliwości" i w razie czego blokuje CAŁE saldo do czasu interpretacji
    przez ich prawników. Tez nie znam orzecznictwa w tej sprawie..... jaki
    przepis pozwala bankom na jakąkolwiek blokadę? Z tego co wiem
    zablokować(zająć środki na koncie) konto może ZUS, US albo komornik z
    wyrokiem sadu? Ale jaka podstawa prawna może upowaznić do tego bank w
    sytuacji, gdy tamten ma "wątpliwości"??
    Zabezpieczenie masy spadkowej??? To dlaczego w mieszkaniu wdowy nie ma
    jeszcze policji, CBA w celu zabezpieczenia nieruchomości i mebli? Przecież
    wdowa może to sprzedać....

    Rozumiem, takich spraw jest w całym kraju setki tysięcy. Zablokowanie kasy
    na kontach dla "zbożnego celu zabezpieczenia praw spadkobierców" jest
    intranym interesem dla banków, ale czy faktycznie jest to proceder zgodny z
    prawem?

    Moja więc prośba, jeśli ktoś chce sie po prostu wykazać swoją prawniczą
    "mądroscią" w stylu jak kolega uprawia, to proszę nie odpowiadać w tym
    wątku. Natomiast wszytskich, którzy mogą cokolwiek w powyższej sprawie
    pomóc, o taką pomoc proszę.

    dK