eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykiety › Re: Elektroniczne etykiety
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder3.eternal-september.org!news.
    eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Elektroniczne etykiety
    Date: Mon, 27 Nov 2023 18:02:53 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 74
    Message-ID: <uk2i3u$3rhbr$1@dont-email.me>
    References: <UBa8N.726$aqP3.368@fx14.ams1>
    <4...@g...com>
    <rAQ8N.751$aqP3.654@fx14.ams1> <uk1ikr$3mdcq$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <uk23fb$3p143$1@dont-email.me>
    <v...@4...net>
    <uk29om$3q2pq$1@dont-email.me>
    <12kdsw3v9s5ti.wz7irs28giq$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 27 Nov 2023 17:02:54 -0000 (UTC)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="ae39985605572e84e425d38b9d7c1021";
    logging-data="4048251";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX181AaIqJgJ/MEDhxQAnI3A+"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:JDq+a5UUaE4MPISgbHHfLpU8vKY=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <12kdsw3v9s5ti.wz7irs28giq$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:844299
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.11.2023 o 16:35, J.F pisze:
    > On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:

    >>>
    >>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >>
    >> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    >> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
    >
    > Oczywiscie. I prezes uzasadni.

    Faktycznie, to jest konkretniej...

    >> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    >> konsumenta w błąd?
    >> Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
    >> zawsze musi to być podwyżka.
    >
    > O obniżce sam pisałem.
    > Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
    > kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?

    Gubisz wątek.
    Pytanie było, czy można zmieniać wiele razy cenę, a nie jak technicznie
    poradzą sobie z tym sklepy.
    Twierdzisz, że nie można, że to wprowadzenie konsumenta w błąd i jest to
    działanie na szkodę klienta, ale nie potrafisz uzasadnić dlaczego.

    To, czy sklep technicznie sobie zapewni identyczność ceny na półce i
    ceny w kasie, to inna sprawa i inny przepis.

    >>> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
    >>
    >> Narażenia na co?
    >>
    >>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
    >>
    >> Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
    >> Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
    >
    > Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.

    OK. Marcin pisał.
    Ale na pytanie o przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny, to
    już ty odpisywałeś.

    Cytuję:
    "ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
    skonczy."

    I nijak nie mogę się od ciebie dowiedzieć z jakich przepisów wynika kara
    za częstą zmianę ceny.


    >> Pierwsze co wyguglałem:
    >> https://www.superpharm.pl/faq
    >>
    >> "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
    >> również rezerwacją ceny produktu,
    >> *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
    >
    > A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)

    To podaj zatwierdzoną opinię, że nie można.

    > Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
    > kasie.

    No i?
    To ma być podstawa kary za zmiany cen?
    Nie widzę związku.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1