eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykietyRe: Elektroniczne etykiety
  • Data: 2023-11-28 09:41:31
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 28.11.2023 o 00:57, Marcin Debowski pisze:
    > On 2023-11-27, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
    >> W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
    >>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >>
    >> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    >> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
    >>
    >> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    >> konsumenta w błąd?
    >
    > Na półce nie. Róznica między ceną na półce (na towarze) a wymaganą przy
    > kasie. Jesli mniej to oczywiście nie problem (na ogół).

    No więc zmiana ceny nie jest ani wprowadzaniem konsumenta w błąd, ani
    działaniem na szkodę klientów.
    Jest dozwolone.

    >> Po drugie, jeżeli jest duża(hiper) inflacja, to z jakich przepisów
    >> wynika, że przedsiębiorca musi sprzedawać towar ze szkodą dla siebie,
    >> zamiast np. podnieść o trochę cenę trzy razy w ciągu dnia?
    >
    > Może podnieść, tylko ryzykuje wprowadzenie konsumenta w błąd.

    Ale może podnieść cenę bez wprowadzenia konsumenta w błąd?
    Czy to też jest zakazane?

    > 1) 543kc,
    > 2) Dz.U.1993 Nr 47 poz. 211 Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), art 14.
    >
    > A jest jeszcze Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U.
    > 2014 poz. 915)
    > Art. 5. W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany
    > towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub
    > usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.
    >
    > Art. 6.
    > 1. Jeżeli przedsiębiorca nie wykonuje obowiązków, o których mowa
    > w art. 4, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w
    > drodze decyzji, karę pieniężną do wysokości 20 000 zł.
    > 2. Jeżeli przedsiębiorca nie wykonał obowiązków, o których mowa w art.
    > 4, co najmniej trzykrotnie w okresie 12 miesięcy licząc od dnia, w
    > którym stwierdzono naruszenie tych obowiązków po raz pierwszy,
    > wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w drodze
    > decyzji, karę pieniężną do wysokości 40 000 zł.

    Nadal nie rozumiem, dlaczego urząd miałby karać jakiś sklep za np.
    trzykrotną zmianę w ciągu dnia ceny towaru. Albo czterokrotną.
    Jeśli robi to zgodnie z przepisami, to w czym problem?

    Skąd to dziwne założenie, że zmiana cen automatycznie musi się wiązać z
    łamaniem innych przepisów? Nie musi.

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1