eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykiety › Re: Elektroniczne etykiety
  • Data: 2023-11-27 18:17:34
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 27 Nov 2023 18:02:53 +0100, Kviat wrote:
    > W dniu 27.11.2023 o 16:35, J.F pisze:
    >> On Mon, 27 Nov 2023 15:40:20 +0100, Kviat wrote:
    >>>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >>>
    >>> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    >>> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
    >>
    >> Oczywiscie. I prezes uzasadni.
    >
    > Faktycznie, to jest konkretniej...
    >
    >>> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    >>> konsumenta w błąd?
    >>> Dlaczego obniżenie ceny ma być szkodą dla konsumenta? Przecież nie
    >>> zawsze musi to być podwyżka.
    >>
    >> O obniżce sam pisałem.
    >> Ale jak weźmiesz szynkę po 39zl, a przy kasie sie okaże, ze ona 49zl
    >> kosztuje, i na pólce też juz 49zl, to jest to chyba sprawa dla UOKiK?
    >
    > Gubisz wątek.
    > Pytanie było, czy można zmieniać wiele razy cenę, a nie jak technicznie
    > poradzą sobie z tym sklepy.
    > Twierdzisz, że nie można, że to wprowadzenie konsumenta w błąd i jest to
    > działanie na szkodę klienta, ale nie potrafisz uzasadnić dlaczego.

    Mozna zmieniac, ale przyznasz, ze sytuacja jak wyzej jest karalna,
    i urzad nie bedzie miał problemow z uzasadnieniem, a pewnie i sąd
    konsumencki po zaskarzeniu decyzji o karze.

    > To, czy sklep technicznie sobie zapewni identyczność ceny na półce i
    > ceny w kasie, to inna sprawa i inny przepis.

    Tylko jak to sobie wyobrażasz?
    Cena na półce się podniesie, a w kasie godzinę później i "konsument za
    długo chodził po sklepie" ?


    >>>> a może tylko "możliwosci narażenia konsumenta".
    >>>
    >>> Narażenia na co?
    >>>
    >>>> UOKiK ma szerokie uprawnienia,
    >>>
    >>> Czyli nie ma przepisów określających jak często można zmienić cenę?
    >>> Tak sobie napisałeś, że to nie przejdzie, bo tak ci się wydaje?
    >>
    >> Akurat kto inny pisał, ze nie przejdzie.
    >
    > OK. Marcin pisał.
    > Ale na pytanie o przepisy regulujące jak często można zmieniać ceny, to
    > już ty odpisywałeś.
    >
    > Cytuję:
    > "ale jak urzad przyp* karę, to się przestanie zmieniac czesto
    > skonczy."

    I podtrzymuje.
    Cene sobie można zmieniac często, ale urząd może karę przyp* wysoką
    :-)

    > I nijak nie mogę się od ciebie dowiedzieć z jakich przepisów wynika kara
    > za częstą zmianę ceny.

    Kara nie będzie za zmiane ceny, tylko brak informacji o właściwej
    cenie.

    No, w zasadzie to można na etykiecie wyświetlic "cena do godziny 14:00
    39, od 14:00 49". A i tak będą tacy, co powiedzą, ze kolejka do kasy
    była za długa :-)

    P.S. W Kauflandzie nowa jakość - skanery przenośne.
    Idziesz, skanujesz, wsadzasz do koszyka. Moze to rozwiąze sprawę.
    Ale to jest na razie dla nielicznych.

    >>> Pierwsze co wyguglałem:
    >>> https://www.superpharm.pl/faq
    >>>
    >>> "Fakt dodania produktu do koszyka nie jest rezerwacją produktu. Nie jest
    >>> również rezerwacją ceny produktu,
    >>> *ta może zmienić się nawet kilka razy w ciągu dnia*."
    >>
    >> A to jest opinia zatwierdzona przez UOKiK? :-)
    >
    > To podaj zatwierdzoną opinię, że nie można.
    >
    >> Bo inny przepis jest jasny - cena wypisana na półce obowiązuje przy
    >> kasie.
    >
    > No i?
    > To ma być podstawa kary za zmiany cen?
    > Nie widzę związku.

    W sklepie z ladą i obsługą istotnie nie ma związku.
    Ale my tu samoobslugowym.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1