  • Data: 2023-11-03 11:27:39
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powiedzmy, że mamy kamerę, która jest zabezpieczona przed ingerecją
    > (tamper-proof). Policja nie ma w ogóle w niej prawa grzebać, ma tylko
    > ładować i uzywać. Obsługą zajmuje się firma/instytucja/agencja
    > niepodlegająca policji. Kamera zrzuca gdzieś na niepolicyjny serwer
    > informacje typu, stan aku, lokalizację, parę innych. Kamera jest
    > niewyłączalna. Oczywiście nadal można ją uszkodzić albo uczynić
    > nieprzydatną np. poprzez ubabranie obiektywu błotem, ale tu jest też
    > czynnik czysto ludzki - te wszystkie przypadki gdy takie kamery mogły
> [...]

    Powodów, dla których kamera może przestać nagrywać jest masa. Może
    przykładowo spaść. Jest też masa przyczyn, z których nie może ona
    pracować cały czas. Przykładowo zwianych z Ustawą o ochronie informacji.
    Po za tym była "drama" z rejestrowaniem czynności fizjologicznych, czy
    przerwy śniadaniowej. Gdyby nie to, to najprościej byłoby nie wyposażyć
    jej w wyłącznik. Kamera włącza się z chwilą wyjęcia z ładowarki i
    wyłącza, jak ją wkładasz do ładowarki.

    Dziwi mnie że urządzeń nike wyposażono w zabezpieczenia elektroniczne.
    Bo przecież taki monitoring profesjonalny w ogóle nie zapisuje filmiku,
    tylko obrazki macierz tych obrazków. Jak czegoś brakuje, to widać. Jeśli
    chcesz filmik, to programowo robisz to z klatek. Mało kto wie, że z
    rejestratora można wyciągnąć obraz z o wiele większą rozdzielczością,
    niż się zabezpiecza filmiki. Czasem ma to krytyczne znaczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik