eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDomniemanie trybu reklamacjiRe: Domniemanie trybu reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Henry" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domniemanie trybu reklamacji
    Date: Mon, 14 May 2007 20:03:11 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <f2a8af$c6m$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <46484c58$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: eck125.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1179165839 12502 83.22.226.125 (14 May 2007 18:03:59
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 May 2007 18:03:59 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:461348
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam wszystkich, mam pewną wątpliwośc, ponieważ składając reklamację nie
    > wybrałem trybu reklamacyjnego, to znaczy nie odniosłem się do niezgodności
    > towaru z umową, a wyłącznie o ten tryb mi chodziło. Reklamacja została
    > jednak zaadresowana na sklep i przez sklep przyjęta (zawierała wszystkie
    > niezbędne elementy, w tym datę, stwierdzone wady, żądanie wymiany, tyle że
    > bez podstawy prawnej). Następnie odpowiedź przyszła przypieczętowana i
    > podpisana przez serwis nalezacy do tego sklepu, czyli nie serwis
    > producenta. Czy mozna w takim razie miec pewnosc, ze reklamacja zostala
    > rozpatrzona w trybie "konsumenckim"? Pytam zastanawiając się czy sklep ma
    > prawo niejako sam postawic się w roli posrednika miedzy konsumentem, a
    > producentem - czyli de facto narzucic mu dany tryb reklamacyjny?
    > Oczywiscie wiem, ze jako konsument to ja mam taki wybor, ale skoro nie
    > okreslilem tego w reklamacji...? Pozdrawiam i dziękuję z góry za
    > podpowiedź, RS.
    >

    Nie rozumiem nad czym rozwodzą się moi poprzednicy. Wszystko jest tu proste:
    - jeżeli dałeś w sklepie kartę gwarancyjną - to reklamowałeś z tytułu
    gwarancji
    - jeżeli nie dałeś karty gwarancyjnej, to reklamujesz z tytułu "niezgodności
    z umową"

    Przecież nie ma innej możliwości reklamacji (no chyba że rękojmia, ale to
    między firmą a firmą, a tu nie przypuszczam aby tak było)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1