eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDomniemanie trybu reklamacji › Re: Domniemanie trybu reklamacji
  • Data: 2007-05-14 18:03:11
    Temat: Re: Domniemanie trybu reklamacji
    Od: "Henry" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Witam wszystkich, mam pewną wątpliwośc, ponieważ składając reklamację nie
    > wybrałem trybu reklamacyjnego, to znaczy nie odniosłem się do niezgodności
    > towaru z umową, a wyłącznie o ten tryb mi chodziło. Reklamacja została
    > jednak zaadresowana na sklep i przez sklep przyjęta (zawierała wszystkie
    > niezbędne elementy, w tym datę, stwierdzone wady, żądanie wymiany, tyle że
    > bez podstawy prawnej). Następnie odpowiedź przyszła przypieczętowana i
    > podpisana przez serwis nalezacy do tego sklepu, czyli nie serwis
    > producenta. Czy mozna w takim razie miec pewnosc, ze reklamacja zostala
    > rozpatrzona w trybie "konsumenckim"? Pytam zastanawiając się czy sklep ma
    > prawo niejako sam postawic się w roli posrednika miedzy konsumentem, a
    > producentem - czyli de facto narzucic mu dany tryb reklamacyjny?
    > Oczywiscie wiem, ze jako konsument to ja mam taki wybor, ale skoro nie
    > okreslilem tego w reklamacji...? Pozdrawiam i dziękuję z góry za
    > podpowiedź, RS.
    >

    Nie rozumiem nad czym rozwodzą się moi poprzednicy. Wszystko jest tu proste:
    - jeżeli dałeś w sklepie kartę gwarancyjną - to reklamowałeś z tytułu
    gwarancji
    - jeżeli nie dałeś karty gwarancyjnej, to reklamujesz z tytułu "niezgodności
    z umową"

    Przecież nie ma innej możliwości reklamacji (no chyba że rękojmia, ale to
    między firmą a firmą, a tu nie przypuszczam aby tak było)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1