eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDomniemanie trybu reklamacji › Re: Domniemanie trybu reklamacji
  • Data: 2007-05-14 23:18:57
    Temat: Re: Domniemanie trybu reklamacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 14.05.2007 RS <a...@o...pl> napisał/a:
    > A jak wygląda gwarancja? Był jakiś dokument kształtujący warunki
    > gwarancji?

    Intencją powyższego pytania jest stwierwdzenie, czy w świetle wiadomej
    ustawy w ogóle dostałeś gwarancję. Jesli dostałeś papier z oznaczeniem
    towaru, napisem: gwarancja 3 letnia i to wszystko, to nie jest to
    gwarancja (vide art. 13 u.1) czyli reszta rozważań jest pomijalna.

    Co do tej reszty: MZ dla trybu reklamacji nie ma znaczenia jaką drogę
    obrał sprzedawca. Nie ma też znaczenia jego ewentualne pośrednictwo w
    przypadku reklamacji z tyt. gwarancji. Gwarantem nie musi być producent
    sprzętu. Moze być nim tez sprzedawca czy jakakolwiek inna osoba prawna
    która przyjęla na siebie takie zobowiązanie.

    Odnośnie Twojego przypadku to obawiam się, że z powodu złożenia tej
    kserokopii karty gwarancyjnej sprzedawca mógł domniemywać, że chodzi Ci
    o naprawę z tyt. gwarancji. I teraz tylko w przypadku opisanym na samym
    początku, mógłbyś spróbować argumentować, że dołączyłeś kartę wyłącznie w
    celu szerszej dokumentacji zakupu, bo w świetle prawa nie jest ona
    dokumentem gwarancyjnym.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.05.07 10:49 RS

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1