  • 1. Data: 2024-08-11 10:04:41
    Temat: audyt obywatelski powalony na glebę
    Od: "Henryk Hajdan (N)" <h...@g...com>

    Na kanale audyt obywatelski pojawiły się ostatnio 2 nowe filmy.
    Na jednym, grupa SUFO obaliła audytora na glebę, zakuli w kajdanki,
    najprawdopodobniej dlatego, że ten się wyrywał, a potem potraktował
    ochroniarza gazem, twierdzi w obronie własnej.

    Pojawiają się pytania prawne o zakres i możliwości interweniowania SUFO
    na publicznym chodniku. Obszar nie był oznakowany, jako chroniony, więc
    interwencja i wydawanie poleceń (skasuj pan zdjęcia) wydają się wątpliwe.
    Sierżant Bagieta rozkminił interwencję na swój sposób, dopatrzył się
    znieważania ochroniarzy.

    Jest też film, gdzie policja zatrzymuje audytora, pod zarzutem 130kk,
    ale audytor mówi, że na komisariacie wyższy rangą policjant, tylko
    spisał zeznania, stwierdził, że nie stawia zarzutów i to wszystko.

  • 2. Data: 2024-08-11 12:17:35
    Temat: Re: audyt obywatelski powalony na glebę
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.08.2024 o 10:04, Henryk Hajdan (N) pisze:
> [...]
    > najprawdopodobniej dlatego, że ten się wyrywał, a potem potraktował
    > ochroniarza gazem, twierdzi w obronie własnej.

    Linku do filmu zapomniałeś
    https://www.youtube.com/watch?v=naBxWemUm5g

    > Pojawiają się pytania prawne o zakres i możliwości interweniowania SUFO
    > na publicznym chodniku. Obszar nie był oznakowany, jako chroniony, więc
    > interwencja i wydawanie poleceń (skasuj pan zdjęcia) wydają się wątpliwe.

    A kiedyś byłyby prawne? Nie jest to po prostu próba wymuszenia?

    > Sierżant Bagieta rozkminił interwencję na swój sposób, dopatrzył się
    > znieważania ochroniarzy.

    Znowu zapomniałeś
    https://www.youtube.com/watch?v=auOh4wHbOOE

    > Jest też film, gdzie policja zatrzymuje audytora, pod zarzutem 130kk,

    Znowu brak linka
    https://www.youtube.com/watch?v=LQvPLCSATpg

    > ale audytor mówi, że na komisariacie wyższy rangą policjant, tylko
    > spisał zeznania, stwierdził, że nie stawia zarzutów i to wszystko.

    To jeszcze ma jakiś sens, ale ogólnie za nielegalnymi działaniami
    organizacji powinny iść sankcje dotykające te organizacje. Inaczej nigdy
    to się nie skończy. Ochroniarze w tych obiektach powinni wiedzieć
    lepiej, że obiekty nie są należycie oznaczone a nie, że Audytor
    uświadamia ich, jak się zachowywać i tak się zachować. Tak samo
    policjanci. Jeśli jest inaczej to musi za tym iść coś więcej niż
    przeprosiny dla audytora.

  • 3. Data: 2024-08-11 13:57:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-08-11 o 12:17, io pisze:

> [...]
    > uświadamia ich, jak się zachowywać i tak się zachować. Tak samo
    > policjanci. Jeśli jest inaczej to musi za tym iść coś więcej niż

    Było kilka razy na temat audytu obywatelskiego.
    W sensie prawnym audytor ma rację. Nie ma zakazu. Hobby jak każde inne,
    ja też dużo fotografuję i filmuję, ale mnie jeszcze nikt nigdy nie
    zatrzymał, nikt nigdy nie zadał mi pytania po co, na co i dlaczego?
    Moim zdaniem żaden szpieg nie zbierałby materiałów w taki sposób jak
    robi to audytor. Dodatkowo jeszcze wrzuca na yt i komentuje.
    Audytor miał już kontakt z ABW, podejrzewam, że gdyby coś na niego
    mieli, to już by dawno siedział, ale nic na niego nie mają i monitorują
    każdy film.