  • 1. Data: 2024-08-02 18:01:03
    Temat: Re: Koniec dwóch+ lat ABW aresztu? Brawo ABW - był dziennikarz szpieg/"szpieg" na wymianę z Putinistanem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Aug 2024 05:49:14 +0200, A. Filip wrote:
    > W skrócie: Według źródeł [A][B] siedział od końca lutego 2022 *w areszcie*
    > a teraz został wymieniony w wymianie szpionów z Rosją.
    > W wersji cynicznej dzięki tej wymianie rząd PO-Tuska zręcznie unika
    > procesu _dziennikarza_ który IMHO raczej+ byłby "kłopotliwy" nawet gdyby
    > go o dziwo w miarę sprawiedliwie skazano. "Brawo" Tusk i ABW.

    Niekoniecznie - długie areszty, to u nas norma.

    > Gdyby ktoś chciał lecieć po linii "wymiana dowodem winy" to na Białorusi
    > jest "niemiecki terrorysta" który ma być niewinny (jak rozumiem też jest
    > w tej wymianie).

    Nie wiem czy jest, ale tak po prawdzie ... jak Rosjanie zamkną
    obcokrajowca, to przecież niewinnego, a jak my zamkniemy, to prawdziwy
    szpieg ...

    A z drugiej strony ... nigdy nie wiadomo, czy taki obywatel nie jest
    rzeczywiscie do szpiegowania używany, mniej lub bardziej świadomie.

    J.

  • 2. Data: 2024-08-02 18:08:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2024 o 18:01, J.F pisze:

    > A z drugiej strony ... nigdy nie wiadomo, czy taki obywatel nie jest
    > rzeczywiscie do szpiegowania używany, mniej lub bardziej świadomie.

    Jak nieumyślnie... to chyba nic oficjalnie nie da się zrobić. Powie że
    pomarańcze przyniósł:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-08-02 19:15:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Aug 2024 18:08:02 +0200, Shrek wrote:

    > Jak nieumyślnie... to chyba nic oficjalnie nie da się zrobić. Powie że
    > pomarańcze przyniósł:P

    No wlaśnie widzisz - redakcja mu poleci np reportaż z portu zrobić,
    a zdjęcia pójdą do GRU.
    On tego może nie wie, może wie, ale dla nas - szpieg jeden w porcie
    zdjęcia robił.

    J.

  • 4. Data: 2024-08-02 19:49:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2024 o 19:15, J.F pisze:

    > No wlaśnie widzisz - redakcja mu poleci np reportaż z portu zrobić,
    > a zdjęcia pójdą do GRU.

    Ale ja nawiązuje do Roberta - nie da się udowodnić umyślności - zapytasz
    takiego to powie że niechcący i musisz umorzyć:P Przestępstwa umyślne
    nie podlegją ściganiu*

    *) Patrz oszustwo...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-08-02 20:18:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2024 o 20:16, A. Filip pisze:

    > Jak odsiedział 2+ lata w reszcie to jaki wyrok miał tym "zagwarantowany"?
    > Jakby wyszło uniewinnienie to ilu sędziów przedłużających areszt
    > "mogłoby" zostać postawionych w złym+ świetle?
    > Sędzia sędziemu oka nie wykole.

    Istotne zostawiłem')

    --
    Shrek