  • 1. Data: 2024-08-20 19:31:45
    Temat: Samobójstwo prokuratora w Nowym Sączu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Zbadanao sprawę i są dwa nowe śledztwa - jedno w sprawie poświadczenia
    nieprawdy i przywłaszczenia środków w wysokości 0,2 MPLN z prespektywą
    na 2MPLN, drugie w sprawie nieprawidłowości (wymienionych ale bliżej
    nieokreślonych) w prokuraturze zarówno rejonowej jak i okręgowej.

    Czyli prawdopodobnie było tam bagno i by sobie było, gdyby prokurator
    nie wytrzymał ciśnienia... W sumie zaskoczony jestem tylko tym że sprawy
    nie zamieciono, bo stan faktyczny to był do przewidzenia...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2024-08-20 19:32:17
    Temat: Re: Samobójstwo prokuratora w Nowym Sączu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2024 o 19:31, Shrek pisze:
> [...]
    > nie wytrzymał ciśnienia... W sumie zaskoczony jestem tylko tym że sprawy
    > nie zamieciono, bo stan faktyczny to był do przewidzenia...

    Link

    https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa/informacj
    a-o-sledztwie-dotyczacym-smierci-bylego-zastepcy-pro
    kuratora-rejonowego-w-nowym-saczu-i-innych-powiazany
    ch-postepowaniach
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-08-20 21:31:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Aug 2024 19:32:17 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    a-o-sledztwie-dotyczacym-smierci-bylego-zastepcy-pro
    kuratora-rejonowego-w-nowym-saczu-i-innych-powiazany

    A to juz prawie 1.5 roku :-)

    Ha, ciekawe, " kto namową, lub przez udzielenie pomocy ..." a takiego
    "kto doprowadza do targnięcia się na życie" nie ma :-)

    A kto prowadzi śledztwo? Tzn oficjalnie PK, ale taki ważny prokurator
    chyba sam nie grzebie w PR, policje wysyła? Czy raczej ABW ?

    Kulsoni z NS tacy dobrzy, ze taniej było się dogadać z prokuratorem?
    Czy to po linii partyjnej lub koleżenskiej usuwano dokumenty?

    A ciekawie muszą wyglądać te zabezpieczenia, skoro tak łatwo je
    przywłaszczyc :-)

    A było tak
    https://www.rmf24.pl/regiony/zakopane/news-nieoficja
    lne-ustalenia-rmf-fm-ws-smierci-prokuratora-z-noweg,
    nId,6689987#crp_state=1

    "Jak nieoficjalnie ustalił dziennikarz RMF FM, prokurator rejonowy z
    Nowego Sącza od dłuższego czasu był bardzo wnikliwie kontrolowany
    przez przełożonych. Jednostka nadrzędna wysłała do niego wizytatora,
    który miał zastrzeżenia dotyczące efektów jego pracy."

    I co - za to, że kontrolowali, to teraz im grożą zarzuty braku
    kontroli ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-08-20 22:30:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.08.2024 o 21:31, J.F pisze:

    > I co - za to, że kontrolowali, to teraz im grożą zarzuty braku
    > kontroli ? :-)

    Raczej że kontrolujący nie dostrzegali "systemowych nadużyć", albo sami
    byli ich częścią. Inaczej mówiąc - kontrolowany był tylko czubkiem góry
    lodowej i jak mu puściły zwieracze to wszyło że bagienko jest o wiele
    głębsze i szersze:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-08-21 00:37:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Aug 2024 22:30:47 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > byli ich częścią. Inaczej mówiąc - kontrolowany był tylko czubkiem góry
    > lodowej i jak mu puściły zwieracze to wszyło że bagienko jest o wiele

    Troche watpie. Reszta jakos nie ucieka.
    Ale teraz jest swietny kozioł ofiarny :-)

    Byc moze przy okazji wnikliwej kontroli odszukaja wiecej
    nieprawidłowosci zrobionych przez innych, drobnych, lub wcale nie.

    Natomiast on miał to robić od 2016, a przełożeni nabrali podejrzen w
    2023, no moze 2022.

    J,

  • 6. Data: 2024-08-21 06:22:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 00:37, J.F pisze:

    > Troche watpie. Reszta jakos nie ucieka.
    > Ale teraz jest swietny kozioł ofiarny :-)

    Niniejsze postępowania mają charakter wielowątkowy. Dotyczą poważnych i
    systemowych nieprawidłowości w funkcjonowaniu Prokuratury Rejonowej w
    Nowym Sączu oraz Prokuratury Okręgowej w Nowym Sączu w latach 2016-2023.

    On był w tym czasie w prokuraturze rejonowej i okręgowej? Bo systemowe
    nieprawidłowości w dwóch prokuraturach nie brzmą jak jedna osoba.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-08-21 06:57:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 06:22:53 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > On był w tym czasie w prokuraturze rejonowej i okręgowej? Bo systemowe
    > nieprawidłowości w dwóch prokuraturach nie brzmą jak jedna osoba.

    To jest brak nadzoru/kiepski nadzór, więc dotyczy dwóch prokuratur.
    A moze i trzech, bo wyzej jest PK, ale sama się przecież nie oskarży
    :-)

    Przy czym, o ile jestem pewny, ze prokuratorzy mają na sumieniu wiele
    małych grzeszków, to nie wiem jak z grubymi grzechami, ale to
    przywłaszczanie zabezpieczeń brzmi bardzo głupio - to się chyba
    musiało wydać, a i wpaść łatwo.
    Prokurator wpadł w długi hazardowe? A to się raczej wielu nie
    przydarza, więc myślę, ze to mógł robić sam jeden.

    Ciekawe, czy na policję w NS cos padnie :-) ... może nie,
    bo jak został ślad w papierach, to widać policja uczciwa.

    J.

  • 8. Data: 2024-08-21 17:22:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 06:57, J.F pisze:

    > To jest brak nadzoru/kiepski nadzór, więc dotyczy dwóch prokuratur.
    > A moze i trzech, bo wyzej jest PK, ale sama się przecież nie oskarży
    > :-)

    IMHO z tego na wydaliła z siebie PK, to wynika że znaleźli znacznie
    grubsze wałki niż jeden prokurator.

> [...]
    > małych grzeszków, to nie wiem jak z grubymi grzechami, ale to
    > przywłaszczanie zabezpieczeń brzmi bardzo głupio - to się chyba

    Nie wiem jak to w ogóle miałoby wyglądać - przecież zabezpieczeń nie
    wpłaca się gotówką u proka...

    > Prokurator wpadł w długi hazardowe? A to się raczej wielu nie
    > przydarza, więc myślę, ze to mógł robić sam jeden.

    No właśnie tu mi nie pasuje, bo jak on miałby to w pojedynkę robić?
    Księgowej do zwrotów podawać swoje konto?

    > Ciekawe, czy na policję w NS cos padnie :-) ... może nie,
    > bo jak został ślad w papierach, to widać policja uczciwa.

    Pewnie nie byli w to zamieszani. No może z wyjątkiem tego że wszyscy
    wiedzieli że prokurator trefny;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-08-21 18:32:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Aug 2024 17:22:13 +0200, Shrek wrote:

    > IMHO z tego na wydaliła z siebie PK, to wynika że znaleźli znacznie
    > grubsze wałki niż jeden prokurator.

    Komunikat mozna rozumiec wieloznacznie.

    > Nie wiem jak to w ogóle miałoby wyglądać - przecież zabezpieczeń nie
    > wpłaca się gotówką u proka...

    Moze bardziej istotne jak się wypłaca :-)

    Albo ... prokurator moze przeciez powiedziec, ze mozna wpłacic w
    gotówce u niego. I stosowne zaswiadczenie wystawi.

    > No właśnie tu mi nie pasuje, bo jak on miałby to w pojedynkę robić?
    > Księgowej do zwrotów podawać swoje konto?

    No chyba jakos tak.
    Co oczywiscie ma krótkie nogi, więc wątpie, aby tam więcej
    prokuratorów tak działało.
    Stąd i podejrzewam, ze te inne wałki dotyczą czegoś innego.

    > Pewnie nie byli w to zamieszani. No może z wyjątkiem tego że wszyscy
    > wiedzieli że prokurator trefny;)

    No jak - prokurator to funkcjonariusz państwowy, i nie może być trefny
    :-)
    No chyba, że ze złej partii :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-08-21 18:47:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2024 o 18:32, J.F pisze:

    > Komunikat mozna rozumiec wieloznacznie.

    Imho celowo go nie napisali tak, żeby można było interpretować jako
    "zorganizowana grupa prze^H^H^prokuratorska". Więc jeśli da się
    zinterpretować mniej lub bardziej niekorzystne dla prokuratury a piszący
    to nie był idiotą to bliżej prawdy będzie ta wersja niekorzystna:(

    Też mam takie wrażenie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!