  • Data: 2008-12-13 18:14:37
    Temat: Re: Data/miejsce zawarcia NDA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.ul3vhjd3l60ql1@unk...

    > A taki wsteczny zapis "działa" ? Można się skutecznie do czegoś
    > zobowiązać wstecz?

    Czasem tak, czasem nie. Zależy czego ten zapis dotyczy. jak napiszemy dziś
    porozumienie, ze mam Ci płacić 10 zł/dzień od 10 grudnia 2008 roku, to
    będzie działać. Jak będzie to z kolei porozumienie, że od 10 grudnia 2008
    roku mam Ci pożyczyć samochód, to będzie generalnie niewykonalne, wiec nie
    ważne, chyba że samochód wcześniej pożyczyłem, tylko teraz umowę spisujemy.
    Nie da się udzielić tutaj uniwersalnej odpowiedzi.

    > Umowa o przekazanie majątkowych praw autorskich wymaga formy pisemnej
    > pod rygorem nieważności, OIDP. Ja to rozumiem tak że staje się zawarta
    > z chwilą złożenia ostatniego podpisu - jeśli rozumiem dobrze to trzeba
    > zostawić wolne pole na datę zawarcia?

    Moim zdaniem nie. Moim zdaniem umowa jest zawarta wtedy, kiedy porozumiały
    się strony, a kartka papieru z jej treścią jest po prostu potwierdzeniem
    jej treści. Stąd może spokojnie tam być data porozumienia, co nie musi być
    w żaden sposób powiązane z datą składania podpisów pod dokumentem.