  • Data: 2008-12-15 19:19:22
    Temat: Re: Data/miejsce zawarcia NDA
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15-12-2008 o 17:22:31 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ano, owa odpowiedzialność najczęściej zależy od skutków.
    > Jeśli umowa będzie "prawnie skuteczna" później, to od *skutków*
    > przesunięcia tego terminu będzie zależała karalność.
    > Jak ktoś coś na tym straci (np. państwo na podatku, poprzez
    > wcześniejsze zaliczenie tej umowy w koszt - fakt "zrównoważenia"
    > tego podatkiem u drugiej strony jest bez znaczenia) - to
    > owo "straci" może spowodować ew. reperkusje.
    > Typowa "prawdziwa umowa" (zawierana przed przystąpieniem do
    > jakichś czynności) IMVHO szczególnego ryzyka nie niesie.
    > No chyba że mamy umowę podlegającą regulacjom ustawowym,
> [...]

    Nie chodzi o oszustwa czy inne szwindle tylko o niezastanawianie
    się każdorazowo jaka jest data zawarcia. Przy takim netowym
    negocjowaniu czasem ciężko to stwierdzić, a po obu stronach zostają
    ślady mailowe.

    Z dyskusji wynika mi że najlepiej byłoby wpisywać:

    "Dnia X strony ustaliły drogą elektroniczną następującą treść umowy:"

    i dopisać "Umowa obowiązuje od dnia X. W przypadku w którym dla ważności
    postanowień umowy wymagana
    jest forma pisemna, za zawarcie umowy uważa się dzień złożenia podpisu
    przez stronę składającą podpis jak ostatnia"

    Pozdrawiam,
    Tomek