  • Data: 2009-01-30 20:32:56
    Temat: zasiedlenie pasa drogowego - czy mozliwe?
    Od: "AF" <w...@i...pl.to> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Właśnie dowiedziałem się że mój domek stoi na działce należącej do powiatu a
    dokładnie na pasie drogowym :)
    Działkę z budynkiem kupiłem kilka lat temu i wtedy nikt nie miał takiej
    wiedzy - chyba.
    Z pokazanej mi mapki w zarządzie dróg wynika że moja granica działki
    przebiega przez środek domu ;) Robili wznowienia granic działek w mojej
    okolicy i tak wynika.
    Jak pomierzyłem działkę to wynika że mam ogrodzone ok 2 ary więcej :)

    W archiwum znalazłem mapki z 70-tych lat i na nich budynek jest naniesiony i
    granica biegnie tak jak jest obecnie. Później z mapki z lat 90 wynika to
    samo.
    Natomiast po wznowieniu granic w tamtym roku wynika ze mieszkam na pasie
    drogowym :)

    Mam podobno dwa wyjścia:
    1. Rozebrać dom :(
    2. Płacić za zajmowany kawał pasa ruchu drogowego.

    Pytanie czy zasiedzenie obejmuje pas drogowy?
    Bo wiem że nie obejmuje drogi, miejsc publicznych itd.

    Może ktoś ma pomysł jak wyjść z tego?

    Pozdrawiam
    Marek