  • Data: 2009-01-31 12:13:45
    Temat: Re: Zasiedzenie pasa drogowego - czy mozliwe?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    AF wrote:
    > Witam

    > Tak, chodziło mi o zasiedzenie :)
    >
    > Tylko czy mozna zasiedzieć pras drogowy? Bo jak doczytałem "Instytucję
    > zasiedzenia nieruchomości regulują przepisy prawa cywilnego zawarte w
    > art. 172-176, z wyłączeniem art. 174, który odnosi się do zasiedzenia
    > rzeczy ruchomych." ale nie ma tam mowy na temat zasiedzenia pasa
    > drogowego, natomiast wiadomo że nie mozna zasiedzieć "Przed 1990 r.
    > spod zasiedzenia wyłączone były nieruchomości stanowiące przedmiot
    > własności państwowej. Od 1 października 1990 r., w związku z
> [...]

    imho pytanie polega na czym innym czy pas drogowy był tam od początku swiata
    czy został wrysowany podczas kreowania planu zagospodarowania
    przestrzennego. Jeśli dom został zbudowany wcześniej, ogrodzeni zbudowane
    wcześniej działka wytyczona wczesniej, to oczywiscie imho problem ma pańśtwo
    a nie właściciel i to dopiero od momentu gdy zechce coś tam robić (npo
    chodnik czy poszerzać ulicę. Bo wtedy bedzie musiało wykupić ten pas od
    właściciela oraz rozwiązać jakoś problem domu który moze uniemożliwić lub
    utrudnić planowaną inwestycję.

    w dziesiatkach wsi ludzie mają ogrodzenia szopy śmeitniki a moze i domy w
    pasach drogowych wyznaczonych przez powstałe plany zagospodarowania. Problem
    dla właściciela pojawia sie zwykle gdyu chce on budować coś nowego lub
    choćby wyremotnować (legalenie) podjazd czy bramę do posesji.