  • Data: 2009-01-31 10:07:58
    Temat: Zasiedzenie pasa drogowego - czy mozliwe?
    Od: "AF" <w...@i...pl.to> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Najpewniej chodzi ci o "zasiedzenie", a nie "zasiedlenie". Moim zdaniem
    > zasiedzenie w opisanym wypadku może mieć miejsce i jeśli wynika z mapek,
    > to nawet można uznać je za zasiedzenie w dobrej wierze, czyli wystarczy 20
    > lat. Ale to długa droga i pasowało by dobrego adwokata znaleźć.

    Tak, chodziło mi o zasiedzenie :)

    Tylko czy mozna zasiedzieć pras drogowy? Bo jak doczytałem "Instytucję
    zasiedzenia nieruchomości regulują przepisy prawa cywilnego zawarte w art.
    172-176, z wyłączeniem art. 174, który odnosi się do zasiedzenia rzeczy
    ruchomych." ale nie ma tam mowy na temat zasiedzenia pasa drogowego,
    natomiast wiadomo że nie mozna zasiedzieć "Przed 1990 r. spod zasiedzenia
    wyłączone były nieruchomości stanowiące przedmiot własności państwowej. Od 1
    października 1990 r., w związku z uchyleniem art. 177 kodeksu cywilnego,
    zakaz ten przestał obowiązywać. Obecnie przez zasiedzenie nie można nabyć
    jedynie własności nieruchomości, które służą użytkowi publicznemu, lub
    takich, które zostały ustawowo wyłączone z obrotu, jak np. grunty zajęte pod
    drogi publiczne, ulice, parki, pasy drogowe autostrad.".

    Czy ktoś może ma wiedzę czy mozna zasiedzieć pas drogowy?

    Pozdrawiam
    Marek