  • 141. Data: 2012-06-25 13:11:33
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2012 13:01, m pisze:
    > Czy na pewno? Czy wjazd na rondo nie został "odsunięty"?

    A jeśli nawet trochę? To nie zmienia sytuacji, że są momenty, gdy
    obydwaj znajdują się w jednym momencie w blokach startowych.

    Tu to samo:

    https://mapy.google.pl/maps?q=Aleje+Korfantegfo,+Zab
    rze&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.317634,18.774884&spn=0.00155
    2,0.003245&sll=52.025459,19.204102&sspn=6.125507,13.
    293457&hnear=Aleje+Wojciecha+Korfantego,+Zabrze,+%C5
    %9Bl%C4%85skie&t=h&z=18

    jadąc od strony Multikina (E) znajduję się po prawej gościa, który
    jedzie od Zabrza (S). Obydwaj mamy znak USTĄP i obydwaj przekraczamy
    jednocześnie jego ,,zęby''. Sporo osób jeździ na zasadzie ,,dawniej
    Korfantego była z pierwszeństwem, to zapierdalam i mam w dupie tego od E''.

    > A nie pojawił się znak "skrzyżowanie o ruchu okrężnym"?

    Który do pierwszeństwa wnosi tylko zdanie ,,jeżeli razem z A7 to
    pierwszeństwo ma ten na rondzie''. A żaden z nich nie jest jeszcze na
    rondzie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 142. Data: 2012-06-25 13:19:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2012 12:56, Andrzej Lawa pisze:
    > I w czym masz problem, skoro jedziesz za nim i utrzymujesz bezpieczny
    > odstęp, w przeciwieństwie od tych sklonowanych owiec, co to uwielbiają
    > jeździć "na ogonie"?

    W tym, że mnie dezorientuje, bo ja nastawiam się na to, że on jedzie
    prosto, więc będzie się oddalał i znikał, a mi się zrobi pusty przejazd,
    więc ja sobie spokojnie przyspieszam zmniejszając ten odstęp, a on tu
    nagle właśnie zwalnia do prawoskrętu.

    Generalnie idąc twoim tropem rozumowania, to na zwykłym skrzyżowaniu
    również prawoskrętu nie trzeba sygnalizować, bo po co?

    Prawoskręt na rondzie (małym i średnim, bo na takim koło Spodka, to
    faktycznie nie ma o czym mówić) i na nie-rondzie polega na tym samym, bo
    nawet rondowatości się nie zauważa czasami, przykładowo na omawianym
    trocera:

    https://mapy.google.pl/maps?q=Trocera,+Zabrze&hl=pl&
    ie=UTF8&ll=50.310109,18.767789&spn=0.000388,0.000811
    &sll=50.317634,18.774884&sspn=0.001552,0.003245&t=h&
    hnear=Dionizego+Trocera,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&z
    =20

    Jak nie było ronda, to skręt z S na E wyglądał tak samo.
    Sygnalizowanie prawoskrętu dopiero na rondzie powoduje, że

    a) robimy kilka rzeczy na raz (jednocześnie sygnalizacja i kręcenie
    kierownicą)
    b) czas sygnalizacji staje się ułamkiem sekundy

    Jak mówiłem, sygnalizację w lewo możemy sobie omawiać. Ale jeżeli ktoś
    przed rondem nie sygnalizuje prawoskrętów, to jest po prostu chamem.
    Zarówno wobec jadącego za nim jak i wjeżdżającego na rondo z prawej (co
    cichaczem wyciąłeś).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 143. Data: 2012-06-25 13:24:52
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > jednocześnie jego ,,zęby''. Sporo osób jeździ na zasadzie ,,dawniej
    > Korfantego była z pierwszeństwem, to zapierdalam i mam w dupie tego od E''.

    Zdjęcie trochę mi nie pasuje do opisu - czy masz gdzieś aktualniejsze
    zdjęcie tego ronda? Czy też to jest najaktualniejsze?

    p. m.

  • 144. Data: 2012-06-25 13:26:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > prosto, więc będzie się oddalał i znikał, a mi się zrobi pusty przejazd,
    > więc ja sobie spokojnie przyspieszam zmniejszając ten odstęp, a on tu

    Masz obowiązek utrzymywać bezpieczny odstęp. Kropka.
    [ciach]

> [...]
    > przed rondem nie sygnalizuje prawoskrętów, to jest po prostu chamem.
    > Zarówno wobec jadącego za nim jak i wjeżdżającego na rondo z prawej (co

    Och tak, i bombę w Tupolewie podłożyłem.

    Po prostu odniosłem się do tego, co mnie interesowało.

    Co do wjeżdżających, to ja i tak nie wjeżdżam wyłącznie na podstawie
    kierunkowskazu, który zawsze może zostać włączony omyłkowo (swoją drogą
    to ponoć jedna z metod "polowania na łosia" tych speców od wyłudzania
    odszkodowań - weź potem udowodnij, że miał włączony kierunkowskaz, jak
    mu się wepchniesz przed maskę).

  • 145. Data: 2012-06-25 13:47:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:

    > Rondo jest jak obroża jamnika. Składa się z drogi doprowadzającej oraz
    > drogi okalającej. Droga doprowadzająca się kończy, wjeżdżamy na drogę
    > okalającą.

    a gdzie jest smyczka,
    gdzie szyja jamniczka,
    gdzie jego jajeczka lub ewentualna cieczka...

  • 146. Data: 2012-06-25 13:48:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2012 13:24, m pisze:

    > Zdjęcie trochę mi nie pasuje do opisu - czy masz gdzieś aktualniejsze
    > zdjęcie tego ronda? Czy też to jest najaktualniejsze?

    No to zdjęcie jest sprzed budowy, ale widzisz ślad ronda z mapy. Nie
    wiem jak znaleźć aktualniejsze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 147. Data: 2012-06-25 13:49:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2012 13:26, Andrzej Lawa pisze:

    > Masz obowiązek utrzymywać bezpieczny odstęp. Kropka.
    > [ciach]

    Ok. Od dzisiaj zaprzestajemy sygnalizacji, bo Pan Postawił Kropkę
    zapominając o tym, że jest jeszcze przepis nakazujący Zawczasu i
    Wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 148. Data: 2012-06-25 14:08:17
    Od: m <m...@g...com>

    > No to zdjęcie jest sprzed budowy, ale widzisz ślad ronda z mapy. Nie
    > wiem jak znaleźć aktualniejsze.

    Mapa pokazuje jakieś idaelistyczne założenia, kiedy rzeczywistość jest
    nieco inna, skoro twierdzisz że jest jakiś problem. Bo jeżeli jest tak
    jak na mapie - to ja tam problemu nie widzę (ale znowu: nie wierzę że
    jest tak jak na mapie).

    p. m.

  • 149. Data: 2012-06-25 14:17:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > możliwość kraksy przy jednoczesnym wjeździe.
    > Oba zastrzeżenia mają się nijak do przypadku, w którym kierujący
    > wjeżdżający "poprzednim" wjazdem wjeżdża 40 kmph, czyli relatywnie
    > powoli (!), zaś ten wjeżdżajacym następnym wjazdem wjeżdża 5kmph,
    > bez względu na przyczynę.
    > Z p. widzenia tego pierwszego nie ma żadnej "siły", on zwyczajnie
    > jedzie ze stałą prędkością, doskonale widoczną od kiedy był jeszcze
    > 100m przed skrzyżowaniem.
    > Może i miło by było jakby zwolnił, ale nie musi. Zgadza się?
    > A nawet jakby był zobowiązany, nie pozbawiałoby go to pierwszeństwa.

    tylko że to nic nei ma wspólnego z jakimiś brakami w prawie.

    na normalnym skrzyżowaniu czy nawet na właczniu sie do ruchu jesli jakaś
    ciamajda będzie sie włączała z prędkością 5km/h to ma szansę że w tym czasie
    zdąży dojechać tam nawet normalnie jadący kierowca którego ofiara losu nie
    widziała w chwili rozpoczęcia manewru...

    Jakbym chciał każdego debila który wystawia na główną pół wozu i staje debą
    ze strachy, taranować to bym jeździł samochodami zaspczymi i żył za
    wypłacanych ubezpieczeń.

    Zwróćmy uwagę że celowe spowodowanie kolizji nawet gdy sie ma pierwszeństwo
    może zostać ukarane.

    Żaden przepis nie pozwala taranować łamiących prawo bo tak nam się podoba.

  • 150. Data: 2012-06-25 14:27:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed rondem nie sygnalizuje prawoskrętów, to jest po prostu chamem.
    > Zarówno wobec jadącego za nim jak i wjeżdżającego na rondo z prawej

    dlaczego mam głębokie poczucie że masz tam problem gdzie większość kierowców
    nie ma problemu.

    twoje problemy są mocno wyimaginowane.

    czego by nie sygnalizował ktoś inny i tak trzeba sie zawsze kierować zasadą
    ograniczonego zaufania do współużytkowników drogi.