  • 151. Data: 2012-06-25 14:38:40
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ok. Od dzisiaj zaprzestajemy sygnalizacji, bo Pan Postawił Kropkę
    > zapominając o tym, że jest jeszcze przepis nakazujący Zawczasu i
    > Wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy.

    Nie pitol.

    Odstęp musisz zachować, bo zawsze może mu pies, kot albo dziecko wtargnąć.

    Co, wg. ciebie powinien przejechać, bo jaśniepan Śmiejek sobie jedzie i
    jeszcze się zestresuje?

  • 152. Data: 2012-06-25 14:41:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2012 14:27, Marek Dyjor pisze:

    > dlaczego mam głębokie poczucie że masz tam problem gdzie większość
    > kierowców nie ma problemu.
    >
    > twoje problemy są mocno wyimaginowane.
    >
    > czego by nie sygnalizował ktoś inny i tak trzeba sie zawsze kierować
    > zasadą ograniczonego zaufania do współużytkowników drogi.

    No, czasami jakaś lebiegia usiłuje mi się władować przed maskę, bo nie
    sygnalizuję chęci wjechania na wysepkę (ale też nie sygnalizuję chęci
    zjechania z ronda - więc pytanie dokąd wg. ich rozumowania będę jechał),
    ale może to jakieś Śmiejki...

  • 153. Data: 2012-06-25 14:44:14
    Temat: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Od: m <m...@g...com>

    ... Gotfrydzie, w którymś podwątku wyraziłeś zdanie że skoro o
    pierwszeństwie na rondzie decyduje Znak, to nie ma miejsca na "regułę
    prawej ręki" choćby nie wiem co.

    Nie mogę tego znaleźć, a chciałbym popolemizować.

    A dlaczego (tj dlaczego nie ma miejsca na "regułę")? Gdyby było tak jak
    Tristan pisze, tj - samochody wjeżdżające na rondo (ale rzeczywiście
    wjeżdżające, czyli oba będące jeszcze częściowo poza rondem) byłyby na
    kolizyjnym kursie - czyli jakieś długie ciężarówki albo przegubowce - to
    czemu nie miałaby mieć miejsca "reguła prawej ręki"?

    p. m.

  • 154. Data: 2012-06-25 18:21:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1206242231200.4024@quad>:

    > On Sat, 23 Jun 2012, 'Tom N' wrote:

    [...]

    > Jak znam życie, "przepisy przejściowe" przewidują nakaz zmiany
    > przy okazji remontu albo cóś.

    Nie ma takich przejściowych, ale jak już te znaki ruszą to pewnie nie mogą
    postawić tak samo.

    > Czyli to tylko kwestia czasu.

    Dłuuuugie lata :D

    > Może przerobią na quasirondo bazujące na C-2? :)

    Na C-10 i C-11 plus dostawienie kilku B-36

    --
    Tomasz Nycz

  • 155. Data: 2012-06-25 18:30:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2012 14:38, Andrzej Lawa pisze:
    > Odstęp musisz zachować, bo zawsze może mu pies, kot albo dziecko wtargnąć.

    Coś się dowalił odstępu? Odstęp odstępem, a sygnalizowanie sygnalizowaniem.
    Ponawiam pytanie: Jaką widzisz różnicę na tym skrzyżowaniu:

    https://mapy.google.pl/maps?q=Trocera,+Zabrze&hl=pl&
    ie=UTF8&ll=50.310109,18.767789&spn=0.000388,0.000811
    &sll=50.317634,18.774884&sspn=0.001552,0.003245&t=h&
    hnear=Dionizego+Trocera,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&z
    =20

    z prawoskrętem S->E w czasach obecnych ronda, a w czasach sprzed ronda?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 156. Data: 2012-06-25 19:09:27
    Temat: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2012 14:44, m pisze:
    > ... Gotfrydzie, w którymś podwątku wyraziłeś zdanie że skoro o
    > pierwszeństwie na rondzie decyduje Znak, to nie ma miejsca na "regułę
    > prawej ręki" choćby nie wiem co.
    >
    > Nie mogę tego znaleźć, a chciałbym popolemizować.

    I nie znajdziesz. Jest natomiast Art. 5

    ===========
    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem
    lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków
    drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe;

    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
    świetlnymi i znakami drogowymi.

    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

    ==========

    Sam ten artykuł jest kolejnym bublem, bo część osób wyczytuje z niego
    hierarchię jak w XX wieku:

    Policjant, a jak nie rozwiązują problemu --> światła
    światła, a jak nie rozwiązują problemu -->znaki
    znaki, jak nie rozwiązują problemu --> przepisy ogólne.

    a część tak:

    Jak z policjanta nie wynika --> przepisy ogólne
    Jak ze świateł nie wynika --> przepisy ogólne
    Jak ze znaków nie wynika --> Przepisy ogólne

    Aczkolwiek ta niedoskonałość tego artykułu nie rzutuje na fakt, że
    niezależnie od tego, zawsze spadamy na piętro przepisów ogólnych z
    poziomu znaków, jeżeli znaki nie rozwiązują pierwszeństwa. I to nie ma
    związku z rondem, bo jak mówiłem, wystarczy mieć najprostsze zwykłe
    skrzyżowanie, na którym dwaj mają ustąp, a dwaj są na drodze z
    pierwszeństwem. I już widać, że ci dwaj na drodze z pierwszeństwem będą
    korzystać z przepisów ogólnych (tzw. prawej ręki) między sobą (mecz o 1
    i 2 miejsce), a potem ci dwaj na podporządkowanych będą rozgrywać mecz o
    3 i 4 miejsce też na zasadach ogólnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 157. Data: 2012-06-25 19:46:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2012 14:08, m pisze:

    > Mapa pokazuje jakieś idaelistyczne założenia, kiedy rzeczywistość jest
    > nieco inna, skoro twierdzisz że jest jakiś problem. Bo jeżeli jest tak
    > jak na mapie - to ja tam problemu nie widzę (ale znowu: nie wierzę że
    > jest tak jak na mapie).

    Problem jest zawsze, na każdym rondzie. Tylko im większe, tym on się
    marginalizuje.
    Weź pod uwagę, że masz dwa samochody.

    Jeden pędzi Alejami Korfantego. Zakładam, że pędzi z prędkością
    przepisową 50km/h (50 kilometrów na godzinę = 13,8888889 m / s), skoro
    więc oddziela go od kolejnego wlotu długość dwóch, a nawet 3 samochodów
    (załóżmy, że samochód = 5m), to przebywa odległość między wlotami w
    sekundę. Sekunda to jest tylko nieco więcej niż typowy czas reakcji
    kierowcy.

    Drugi samochód jedzie wolniej, z kierunku Gdańskiej, do tego jeszcze
    jest np. autobusem, więc tak szybko nie umknie z ronda.

    Obydwaj zbliżają się do ronda, jest ono puste. Jeżeli zastosują
    wyłącznie przepis cytowany przez Gotfryda z rozporządzenia o znakach, że
    A-7 przed rondem oznacza, że ten na rondzie ma pierwszeństwo, to obydwaj
    nie mają takiego gościa z pierwszeństwem, bo rondo jest puste. Więc
    obydwaj wjeżdżają i jest BUM.

    Im większe rondo, tym dysproporcja prędkości musi być większa, dlatego
    ze wzrostem ronda, problem się marginalizuje.

    Wspominałem o rondzie na Trocera, gdzie odległość między wlotami jest
    jeszcze mniejsza niż założone tutaj 15m, więc konflikty występują
    częściej niż na tym nieobfotografowanym z Alei.

    Dlatego problem jest. Może nie jest to Kluczowy Problem Polskich Dróg,
    ale jak mówiłem, nieraz byłem świadkiem takich konfliktów, bo kierowcy
    zapominają o stosowaniu hierarchii znaki --> przepisy ogólne.

    Jednym słowem, warunek

    if( rondo_puste() )
    jadę();

    jest niewystarczający. Powinno być:

    if( rondo_puste() AND prawy_wjazd_wolny() )
    jadę();

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 158. Data: 2012-06-25 20:16:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:jsa851$3rt$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > A-7 przed rondem oznacza, że ten na rondzie ma pierwszeństwo, to obydwaj
    > nie mają takiego gościa z pierwszeństwem, bo rondo jest puste. Więc

    Nie jest puste, ten Korfantego jedzie szybciej i w związku z tym wjedzie na
    skrzyżowanie przed autobusem ergo kierujący autobusem powinien mu ustąpić,
    ba przewidzieć również, że to samochód osobowy wjedzie na skrzyżowanie
    wcześniej

> [...]

    > jadę();

    > jest niewystarczający. Powinno być:

    > if( rondo_puste() AND prawy_wjazd_wolny() )

    Znaczy się stoisz i czekasz aż ci z prawej przestana na rondo wjeżdżać?

    No to byś pół dnia przestał w Sobieszczanach, Kołbieli i wielu innych
    miejscach, bo tam w ciągu dnia zawsze coś na rondzie jest, a prawe wjazdy
    zawsze w ciągu dnia maja obłożenie.

    A nie można tak:

    jeśli zdążę przed tym z lewej, nawet gdy on już na rondzie jest to jadę?
    Bo tak tam ludzie jadą, zwłaszcza, że pomimo, iż to rondo, to niektórzy
    wyjeżdżają drugim wyjazdem w stosunku do wjazdu którym wjechali...

    --
    Tomasz Nycz

  • 159. Data: 2012-06-25 20:19:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michal Jankowski w <news:kjzlijbn0xm.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl>:

    > Okres przejściowy był do 31 grudnia 2008, a jego upłynięcie zostało
    > totalnie olane.

    Dokładnie to brzmi tak:

    "§ 2. 1.Dopuszcza się umieszczanie na drogach znaków drogowych pionowych
    wyprodukowanych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia,
    które nie spełniają określonych w nim warunków, nie dłużej jednak niż do
    dnia 30 czerwca 2004 r.
    2.Znaki, o których mowa w ust. 1, zostaną zastąpione znakami spełniającymi
    warunki niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2010 r.
    3.Znaki drogowe poziome niespełniające warunków określonych niniejszym
    rozporządzeniem, umieszczone na drogach przed dniem jego wejścia w życie,
    zostaną zastąpione znakami drogowymi poziomymi spełniającymi warunki
    niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r.
    4.Sygnały drogowe nadawane przez sygnalizatory niespełniające warunków
    określonych niniejszym rozporządzeniem, umieszczone na drogach przed dniem
    jego wejścia w życie, zostaną zastąpione sygnalizatorami spełniającymi
    warunki niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r.
    5.Dopuszcza się umieszczanie na drogach urządzeń bezpieczeństwa ruchu
    drogowego wyprodukowanych przed dniem wejścia w życie niniejszego
    rozporządzenia, które nie spełniają określonych w nim warunków, nie dłużej
    jednak niż do dnia 30 czerwca 2004 r.
    6.Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, o których mowa w ust. 5,
    zostaną zastąpione urządzeniami spełniającymi warunki niniejszego
    rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r."

    Z tego nijak nie wynika, że "C-12" musi zostać zmieniony na zestaw
    "C-12"+"A-7".

    Wzór znaku C-12 i A-7 nie zmienił się tak jak np. D-42 i D-43, ale to że
    "stare" D-42/D-43 nie obowiązują wynika z innego rozporządzenia o znakach:

    "§ 114. 1.Do dnia 31 grudnia 2005 r.:
    1) tablica z białym tłem oraz czarnym obrzeżem i napisem określającym nazwę
    miejscowości ma takie samo znaczenie, jak znak D-42; przepis § 15 ust. 3
    stosuje się odpowiednio,
    2) tablica, o której mowa w pkt 1, przekreślona ukośnie czerwoną linią, ma
    takie samo znaczenie, jak znak D-43"

    Raczej będzie tak jak Gotfryd napisał -- przy jakimś remoncie usuną C-12 i
    już ich bez A-7 postawić nie będą mogli

    Macie byłe D-42, nagranie z niedzieli 24 czerwca 2012 -- takich kwiatków w
    okolicy jest jeszcze kilka, aż się dziwię, że złomiarze nie zareagowali ;-)

    <http://www.youtube.com/watch?v=UZ1_haxg19Q>

    Braku powtórzonych D-42 za E-17a nawet nie liczę, a kwiatków z B-33
    postawionym 20 metrów przed D-42 widuję po kilka na 1000 km różnych tras.

    --
    Tomasz Nycz

  • 160. Data: 2012-06-25 20:19:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Raczej nie uwierzę, że większość bardzo spieszących się kierowców robi
    > tak, bo im nakazują interesy. Rozumiem przewoźników (dostawczaki, tiry,
    > kurierów), ale olbrzymia większość innych po prostu myśli, że to rajd.

    I tak bez celu jeździ ?