    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Mon, 25 Jun 2012 13:19:04 +0200

    W dniu 25.06.2012 12:56, Andrzej Lawa pisze:
    > I w czym masz problem, skoro jedziesz za nim i utrzymujesz bezpieczny
    > odstęp, w przeciwieństwie od tych sklonowanych owiec, co to uwielbiają
    > jeździć "na ogonie"?

    W tym, że mnie dezorientuje, bo ja nastawiam się na to, że on jedzie
    prosto, więc będzie się oddalał i znikał, a mi się zrobi pusty przejazd,
    więc ja sobie spokojnie przyspieszam zmniejszając ten odstęp, a on tu
    nagle właśnie zwalnia do prawoskrętu.

    Generalnie idąc twoim tropem rozumowania, to na zwykłym skrzyżowaniu
    również prawoskrętu nie trzeba sygnalizować, bo po co?

    Prawoskręt na rondzie (małym i średnim, bo na takim koło Spodka, to
    faktycznie nie ma o czym mówić) i na nie-rondzie polega na tym samym, bo
    nawet rondowatości się nie zauważa czasami, przykładowo na omawianym
    trocera:

    https://mapy.google.pl/maps?q=Trocera,+Zabrze&hl=pl&
    ie=UTF8&ll=50.310109,18.767789&spn=0.000388,0.000811
    &sll=50.317634,18.774884&sspn=0.001552,0.003245&t=h&
    hnear=Dionizego+Trocera,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&z
    =20

    Jak nie było ronda, to skręt z S na E wyglądał tak samo.
    Sygnalizowanie prawoskrętu dopiero na rondzie powoduje, że

    a) robimy kilka rzeczy na raz (jednocześnie sygnalizacja i kręcenie
    kierownicą)
    b) czas sygnalizacji staje się ułamkiem sekundy

    Jak mówiłem, sygnalizację w lewo możemy sobie omawiać. Ale jeżeli ktoś
    przed rondem nie sygnalizuje prawoskrętów, to jest po prostu chamem.
    Zarówno wobec jadącego za nim jak i wjeżdżającego na rondo z prawej (co
    cichaczem wyciąłeś).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek